Bringák a fotóművészetben

2011. szeptember 22. Mai Manó Ház

A mai Critical Mass bringás felvonulás alkalmából a fotóművészet klasszikus alakjainak olyan fotográfiái közül válogatunk bejegyzésünkben, melyeken hangsúlyos szerepet kapnak a kerékpárok.

Híres portrékészítők, divatfotósok, dokumentarista fényképészek, történeti és kortárs, magyar és nemzetközi fotósok mutatják meg nekünk azokat a pillanatokat, ahogy az elmúlt században kultúránk szerves részévé vált a kerékpár, hiszen a klasszikus értelemben vett közlekedéstől a sporton át, a szabadidős tekerésig ez a történelmi és technológiai vívmány fontos szerepet játszik a mai modern életünkben.

Nézzük miként jelenítette meg a biciklit Alfred Eisenstaedt, Elliott Erwitt, Annie Leibovitz, Henri Cartier-Bresson vagy akár – hogy magyar fotóművészeket is megemlítsünk - Martin Munkácsi, Lucien Hervé, Szilágyi Lenke!

A fotók nézegetéséhez hallgassátok ezt

 


Fotó: Robert Doisneau: Le vélo de Tati, 1949.



Fotó: Minyó Szert Károly: Bike-1
20x20 cm, handmade silver bromide gelatin print, plates in wood


Fotó: Martin Munkácsi: Woman with bicycle, Bermuda, ca. 1938


Fotó: Fejér Zoltán: Párizs, a fény és az árnyék városa, 3., részlet a sorozatból, 2005


Fotó: Bill Brandt: Coal Searcher Going Home to Jarrow, 1937


Fotó: Herbert List: Bicycle at the corner, Hamburg, circa 1930


Fotó: André Kertész: Paris (man on bicycle), 1948


Fotó: Elliott Erwitt: Provence, 1955


Fotó: Brassai: Untitled (velodrome) late 1920's - early 1930's


Fotó: Alfred Eisenstaedt: Madison, 1958


Fotó: Martin Munkácsi: Women with boulder on bicycle, 1936


Fotó: Henri Cartier-Bresson: Hyères, France, 1932


Fotó: Cate Blanchett by Annie Leibovitz - Vogue - 2004


Fotó: Lucien Hervé: PSQF (Paris sans quitter ma fénetre) Párizs az ablakomból, 1947-48


Fotó: Szilágyi Lenke: Debrecen, 1983

 

Neked melyik a kedvenc bringád?

 

 

  

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása