Dennis Stock: Kaliforniai rockkoncert, Venice Beach (1968)

2014. augusztus 10. Mai Manó Ház

„1968-ban fedeztem fel Kaliforniát, mivel akkoriban Amerikában épp egy átalakulás zajlott. Szürreális kulturális hullám terjedt nyugatról keletre, ezért Kaliforniát jelöltem ki kutatási témámnak, mielőtt különcsége túlságosan közhellyé vált volna az ország egészében. Különösen vonzott a hippi mozgalom, amelyet két fő alapelv határozott meg: a másokkal való törődés és a kalandvágy. A hippiket bemutató képeim a jobb élet keresését ábrázolják. Vonzott az, amit igyekeztek elérni. A hippiket ellenkulturális ösztön határozta meg, amely azt hirdette, hogy „Próbáljunk meg visszatérni az alapokhoz”. Venice Beach-en egy ingyenes rockfesztiválon felmásztam a színpadra. A zenészek előtt egy betépettnek tűnő fiatal nő vonaglott, nagyon szűk helyen táncolt és én fényképeztem. Ez a kép a hippi korszak jelképévé vált, plakátokon, könyvborítókon és számos folyóiratban is megjelent, lényegében az 1960-as évek eleven és felemelő pillanata.” - emlékszik vissza Dennis Stock egyik híres fényképére a Magnum Kontaktok című kiállítás kísérőszövegében. 

dennis_stock_1968.jpgFotó: Kaliforniai rockkoncert, Venice Beach, USA, 1968 © Dennis Stock/Magnum Photos 

A woodstocki fesztiválon készült színes panorámafotókat ITT találod.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása