A hét fotója #145

2014. november 10. Mai Manó Ház

“Nagy volt bennem a kíváncsiság és a tettvágy. Egyszerűen nem vettem tudomást arról, hogy fekete vagyok, csak besétáltam és jelentkeztem a munkára, amire igyekeztem legjobb tudásom szerint felkészülni.” Gordon Parks szegregált környezetben nőtt fel, Kansasben a feketék nem sportolhattak, nem vehettek részt társas eseményeken, és a továbbtanulástól is igyekeztek elvenni a kedvüket.
A szegény családban élő, korán elárvult Parks ugyan sosem fejezte be a középiskolát, az utcán csövezett és zenélésből próbált megélni, mégis a fekete polgárjogi mozgalom leghíresebb fotósa lett, akiből később a Life első fekete munkatársa, és Hollywood első fekete filmrendezője lett. - olvashatjuk a LIFE fotósait bemutató sorozatban az index.hu oldalán.

A hét fotója minden hétfőn az a kép, mely a Mai Manó Ház Facebook rajongói oldalán bemutatott A NAP FOTÓJA válogatásunkból az előző héten a legjobban tetszett nektek. Novemberben a LIFE magazin képeiből válogatunk. 

gordon_parks.jpgFotó: Gordon Parks: Central Park, 1952 © Time Inc. Time Life/Europress/Getty 

(forrás: index.hu)

Gordon Parks további képeit ITT találod.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása