Fábián Évi: Nők Magyarországon 2.

2015. május 16. Mai Manó Ház

2004-ben fotóriporterként lehetőséget kaptam Heller Ágnest fényképezni. A személyes találkozó alkalmával közölte velem, hogy a ruháját nyugodtan igazítsam meg, de a hajához nem hajlandó nyúlni. Érdekelni kezdett, hogy a magabiztos, a külsőségeket nem túldimenzionáló hölgy, a híres filozófus vajon kicsoda valójában. Kik lehettek az ő példaképei, milyen életutat járt be, és a neme vajon mennyire meghatározó az életében? Korábban rengeteg fotó- és kifejezetten portréalbumot nézegettem. Ezeket általában valamilyen témára fűzik fel: sikeres sportolók, korszakalkotó politikusok, híres színészek, hosszú a lista. Szembetűnő azonban, hogy az ilyen albumokban a nők alulreprezentáltak, kivéve, ha a szépség a téma. Úgy éreztem, hogy ez kiegyensúlyozatlan, hiszen rengeteg nő vállal komoly szerepet, bármilyen szakmáról legyen szó. Eldöntöttem, én olyan nőket fogok fényképezni, mint Heller Ágnes. Nőket, akik a saját területükön nélkülözhetetlenek és értékteremtők. […] Az első kötet egyik alanya, Maurer Dóra 2012-ben a lakás-műtermébe hívott egy újabb portré elkészítésére. Ahogy vasárnap a fotózás kellékeivel felpakolva gyűrtem magam alá a lépcsőfokokat, felcsendült egy közeli templom harangszója. A lábaim felvették a harangozás ritmusát, éreztem, hogy én is a hitet követem, a saját hitemet. Eljött a folytatás ideje, belevágtam a második kötetbe. – olvashatjuk a Nők Magyarországon 2. című könyv előszavában Fábián Évi gondolatait.
Mai bejegyzésünkbe a tavaly megjelent második kötet fotóiból válogattunk. 

peterfy_bori.jpgFotó: Fábián Évi: Péterfy Bori

marek_veronika.jpgFotó: Fábián Évi: Marek Veronika

szaloki_agi.jpgFotó: Fábián Évi: Szalóki Ági

toth_krisztina.jpgFotó: Fábián Évi: Tóth Krisztina

vojnich_erzsebet.jpgFotó: Fábián Évi: Vojnich Erzsébet

Fábián Évi a Nők Magyarországon 2. című kötetének különleges bemutatójáról ITT olvashatsz.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása