Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Kohei Yoshiyuki: A park (18+)

Kohei Yoshiyuki: A park (18+)

2015. május 17. Mai Manó Ház

Kohei Yoshiyuki Japánban a Sindzsuku, Jojogi és Aojama Parkokban az 1970-es évek során infravörös filmre és vakuval készült éjszakai felvételei a tiltott szexuális – heteroszexuális és homoszexuális – együttléteket örökítették meg, amelyek gyakran a sötétség leple alatt zajlottak. A parki képek nemcsak a rejtőzködő szexuális életet mutatják be, hanem számos, a sötétben buzgón leselkedő nézőt is lelepleznek, akik arra vártak, hogy beszállhassanak. Yoshiyuki belülről örökítette meg ezeket a hazárdjátéknak is beillő körülményes éjszakai kukkolásokat.

A felnőtteknek szóló bejegyzésben erotikus jeleneteket is láthatsz, csak akkor lépj tovább, ha ez nem zavar!

koheiyoshiyuki001.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1971
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC

Kohei Yoshiyuki - aki 1946-ban Japánban született, most is ott él és dolgozik - az 1970-es évek elején kezdte el készíteni hírhedt fotósorozatát, amikor egy nyári éjszakán a sindzsukui Csao Park füvén szó szerint egy szeretkező párba botlott. Ezután egy másik párt vett észre, akik egy fa mögött meglapulva a füvön fekvő párt figyelték. Ez felkeltette a kíváncsiságát és a következő félév során a parki kukkolókkal barátkozott, majd bevetés közben az infravörös technika segítségével fotózta őket. Később így nyilatkozott: „Azért mentem oda, hogy a kukkolókkal barátkozzam. A fényképezéshez arra volt szükségem, hogy közéjük valónak tekintsenek. Úgy viselkedtem, mintha engem is ugyanaz érdekelne, mint őket, de nálam még egy kis fényképezőgép is volt". 
Yoshiyuki azt állította, hogy a legtöbb esetben a szeretkező párok nem vették észre sem őt, sem a kukkolókat. A leskelődők gyakran egészen közel kúsztak a párokhoz, sőt meg is próbálták érinteni őket. Időnként dulakodásra és verekedésre is sor került.
A botrányos sorozat képeit bemutató könyvet eredetileg 1980-ban a japán Document Kouen adta ki és már régóta elfogyott: az egyszerű és nagy sikerű első kiadásért manapság akár 1000 dollárt is elkérhetnek. Az új, átdolgozott kiadásban kollégájának, Nobuyoshi Arakinak a művésszel készített interjúja és Vince Aletti neves fotókritikus tanulmánya is olvasható.
Noboyushi Araki - akinek aktfotói miatt 2013-ban a Facebook olvasói bejelentésre 72 órára tiltotta le oldalunkat - felnőtteknek készült képeit ITT találod.

koheiyoshiyuki002.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 

A könyv 60 képet tartalmaz a hírhedt parki sorozatból, amelyek új szkenneléssel és gyönyörű kétszínnyomással készültek. Ezeket az alkotásokat a nagyközönség az 1970-es évek óta nem látta és eddig csak a beavatott gyűjtők ismerhették. A 2007 szeptemberében a new yorki Yossi Milo Gallery-ben rendezett kiállítás az évad legtöbbet emlegetett eseménye volt. A galéria tulajdonosa, Yossi Milo kiállításrendezőként és szerkesztőként így írt a könyv bevezetőjében: „Amikor újra és újra megnéztem a képeket, mindig észrevettem valamit, ami addig elkerülte a figyelmemet: a szigorú kompozíciót. A képek provokatívak és felkavaróak is: az embert egyszerre dermeszti meg és izgatja fel Yoshiyuki merészsége, hogy milyen közel kúszott mit sem sejtő fotóalanyaihoz, hogy hány órát tölthetett késő éjszaka bokrokban vagy fákhoz lapulva a tökéletes felvételre várva". Amikor 1979-ben először állította ki képeit Tokióban, a projekt lopakodó jellegét akarta megragadni, ezért a galéria látogatói elemlámpát kaptak, hogy az életnagyságúra nagyított képeket egészen közelről a félhomályban nézzék meg. A kiállítást heves tiltakozási hullám kísérte. Úgy tűnik, hogy Yoshiyuki fotói az emberek érzékeny pontjára tapintottak. A The Photobook: A History című könyv második fejezetében Martin Parr a sorozat társadalmi jelentőségéről is ír: „A társadalmi dokumentálás zseniális darabja, tökéletesen ragadja meg a magányosságot, a szomorúságot és az elkeseredést, amely oly gyakran jár együtt a szexuális vagy emberi kapcsolatokkal egy ilyen kemény nagyvárosban, mint Tokió". 

koheiyoshiyuki003.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki004.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki005.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1971
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki006.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki007.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki008.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki009.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1972
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki010.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1971
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 

(forrás: theguardian.com; yossimilo.com)

1940-ben az amerikai mozikban, vetítés közben titokban, hasonló technikát alkalmazva Weegee készített a nézőtéren szerelmeskedő párokról egy sorozatot. Ezeket a képeket ITT találod.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Mai Manó Ház · http://maimanohaz.blog.hu 2015.05.17. 18:19:08

A provokatív sorozatról a facebook oldalunkon is megoszlanak a vélemények:
www.facebook.com/maimanohaz/posts/10152745052561338

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.05.17. 20:35:01

Na, és mi volt a kullancsokkal?

Fotósképző · http://www.fotoskepzo.hu 2015.05.17. 23:06:47

Szánalmas, amikor valaki mások esendőségéből, kiszolgáltatottságából, privát életéből próbál hírnevet szerezni. Gondolom, a fotós boldog lenne, ha őt is lefotóznák hasonló helyzetben.
Persze, a fotónak nagy hatalma van, hiszen rögzít és visszaad egy idődarabot, de nem kéne ezzel visszaélni. A fotográfia sokkal több a kukkolók öröménél.

Mai Manó Ház · http://maimanohaz.blog.hu 2015.05.18. 00:17:45

Somosi Rita a Fotóművészet magazin 2010/3-as számában publikált Az idő mindent megszépít című cikkében a Tate Modernben megrendezett, a voyeurizmus és művészfotó viszonyát bemutató kiállítás kapcsán - ahol többek között a fenti sorozatot is bemutatták - az alábbiakat írta:

„A kíváncsiság ösztönös tulajdonság. Az embert a világ megismerésére törekvő vágy viszi előre. Bizonyos társadalmi normák, illemszabályok azonban idővel gátat szabnak ennek, főleg ami a másik ember intim szférájának megismerését illeti. A vágy azonban tovább él, amit mi sem mutat jobban, mint a bulvármédia vagy a reality tévéműsorok népszerűsége. Ugyanennek az igénynek a szofisztikált kielégítésére vállalkoznak a televíziós szappanoperák vagy a beszélgető-műsorok.
Hol vannak akkor a határok? Mi az, amit szabad és mi az, amit már nem? A nyugati világ nagyvárosaiban alig van olyan hely, ahol nem figyelnek minket kamerák. Zártláncú videórend-szerek pásztáznak az utcán, a parkolóban, az üzletekben, de annyira hozzászoktunk már a jelenséghez, hogy mindez szinte észrevétlen marad. Hol van akkor a határ a zavarba ejtő pillanatokat elkapó leselkedők és az állandóan szemmel tartó biztonságiak között? A nézőpont objektivitása a döntő tényező?
Egy biztos: a készítő intencióitól függetlenül a kiállításon szereplő munkák nemcsak a fotográfia történetén vezetnek végig szubjektív nézőpontból, hanem a lesifotók nézegetése által a látogatót is voyeur helyzetbe kényszerítik. Mindenki szabadon ítélkezhet a fotók művészi kvalitását illetően, de korlenyomatként mindenképpen színvonalas áttekintésül szolgálnak az elmúlt százötven évet illetően.”

A teljes cikket itt találod:
fotomuveszet.net/korabbi_szamok/201003/voyeurizmus_es_muveszfoto_viszonya_a_tate_modern_kiallitasan

pcomment 2015.05.18. 05:01:44

@bestpixel: privát életéből, bazdmeg... egy park közepén kefélnek. Ennyit a PRIVÁT életről.

Phteven 2015.05.18. 10:41:14

Ez akkor is féregség. Senkit nem illik zavarni evés, alvás, szarás és dugás közben.

jet set 2015.05.18. 10:43:00

Az igazi szexelős képek direkt pixelesítettek. A többi meg nem mutat semmit.

eßemfaßom meg áII 2015.05.18. 11:09:16

Szerintem kár ezen háborogni, sima beállított képek, kb annyira leselkedő elkapott pillanatok mint amennyire a Blair Witch Project talált felvétel.

٩(͡๏̯͡๏)۶ 2015.05.31. 12:55:46

Biztos szexeltek es szexelnek ma is titokban a parkban. Sot, biztosan vanna olyanok is, akik kukkoljak oket. De ezek szerintem csak beallitott kepek.
Olyan nincs, hogy szexeles kozben ne erezd, ha valaki szinte mar hozzad er olyan kozel van hozzad.