Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Kohei Yoshiyuki: A park (18+)

Kohei Yoshiyuki: A park (18+)

2015. május 17. Mai Manó Ház

Kohei Yoshiyuki Japánban a Sindzsuku, Jojogi és Aojama Parkokban az 1970-es évek során infravörös filmre és vakuval készült éjszakai felvételei a tiltott szexuális – heteroszexuális és homoszexuális – együttléteket örökítették meg, amelyek gyakran a sötétség leple alatt zajlottak. A parki képek nemcsak a rejtőzködő szexuális életet mutatják be, hanem számos, a sötétben buzgón leselkedő nézőt is lelepleznek, akik arra vártak, hogy beszállhassanak. Yoshiyuki belülről örökítette meg ezeket a hazárdjátéknak is beillő körülményes éjszakai kukkolásokat.

A felnőtteknek szóló bejegyzésben erotikus jeleneteket is láthatsz, csak akkor lépj tovább, ha ez nem zavar!

koheiyoshiyuki001.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1971
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC

Kohei Yoshiyuki - aki 1946-ban Japánban született, most is ott él és dolgozik - az 1970-es évek elején kezdte el készíteni hírhedt fotósorozatát, amikor egy nyári éjszakán a sindzsukui Csao Park füvén szó szerint egy szeretkező párba botlott. Ezután egy másik párt vett észre, akik egy fa mögött meglapulva a füvön fekvő párt figyelték. Ez felkeltette a kíváncsiságát és a következő félév során a parki kukkolókkal barátkozott, majd bevetés közben az infravörös technika segítségével fotózta őket. Később így nyilatkozott: „Azért mentem oda, hogy a kukkolókkal barátkozzam. A fényképezéshez arra volt szükségem, hogy közéjük valónak tekintsenek. Úgy viselkedtem, mintha engem is ugyanaz érdekelne, mint őket, de nálam még egy kis fényképezőgép is volt". 
Yoshiyuki azt állította, hogy a legtöbb esetben a szeretkező párok nem vették észre sem őt, sem a kukkolókat. A leskelődők gyakran egészen közel kúsztak a párokhoz, sőt meg is próbálták érinteni őket. Időnként dulakodásra és verekedésre is sor került.
A botrányos sorozat képeit bemutató könyvet eredetileg 1980-ban a japán Document Kouen adta ki és már régóta elfogyott: az egyszerű és nagy sikerű első kiadásért manapság akár 1000 dollárt is elkérhetnek. Az új, átdolgozott kiadásban kollégájának, Nobuyoshi Arakinak a művésszel készített interjúja és Vince Aletti neves fotókritikus tanulmánya is olvasható.
Noboyushi Araki - akinek aktfotói miatt 2013-ban a Facebook olvasói bejelentésre 72 órára tiltotta le oldalunkat - felnőtteknek készült képeit ITT találod.

koheiyoshiyuki002.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 

A könyv 60 képet tartalmaz a hírhedt parki sorozatból, amelyek új szkenneléssel és gyönyörű kétszínnyomással készültek. Ezeket az alkotásokat a nagyközönség az 1970-es évek óta nem látta és eddig csak a beavatott gyűjtők ismerhették. A 2007 szeptemberében a new yorki Yossi Milo Gallery-ben rendezett kiállítás az évad legtöbbet emlegetett eseménye volt. A galéria tulajdonosa, Yossi Milo kiállításrendezőként és szerkesztőként így írt a könyv bevezetőjében: „Amikor újra és újra megnéztem a képeket, mindig észrevettem valamit, ami addig elkerülte a figyelmemet: a szigorú kompozíciót. A képek provokatívak és felkavaróak is: az embert egyszerre dermeszti meg és izgatja fel Yoshiyuki merészsége, hogy milyen közel kúszott mit sem sejtő fotóalanyaihoz, hogy hány órát tölthetett késő éjszaka bokrokban vagy fákhoz lapulva a tökéletes felvételre várva". Amikor 1979-ben először állította ki képeit Tokióban, a projekt lopakodó jellegét akarta megragadni, ezért a galéria látogatói elemlámpát kaptak, hogy az életnagyságúra nagyított képeket egészen közelről a félhomályban nézzék meg. A kiállítást heves tiltakozási hullám kísérte. Úgy tűnik, hogy Yoshiyuki fotói az emberek érzékeny pontjára tapintottak. A The Photobook: A History című könyv második fejezetében Martin Parr a sorozat társadalmi jelentőségéről is ír: „A társadalmi dokumentálás zseniális darabja, tökéletesen ragadja meg a magányosságot, a szomorúságot és az elkeseredést, amely oly gyakran jár együtt a szexuális vagy emberi kapcsolatokkal egy ilyen kemény nagyvárosban, mint Tokió". 

koheiyoshiyuki003.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki004.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki005.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1971
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki006.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki007.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki008.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1973
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki009.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1972
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 
koheiyoshiyuki010.jpgFotó: Kohei Yoshiyuki: Részlet A Park című sorozatból, 1971
© Kohei Yoshiyuki, Courtesy Yossi Milo Gallery, NYC 

(forrás: theguardian.com; yossimilo.com)

1940-ben az amerikai mozikban, vetítés közben titokban, hasonló technikát alkalmazva Weegee készített a nézőtéren szerelmeskedő párokról egy sorozatot. Ezeket a képeket ITT találod.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Mai Manó Ház · http://maimanohaz.blog.hu 2015.05.17. 18:19:08

A provokatív sorozatról a facebook oldalunkon is megoszlanak a vélemények:
www.facebook.com/maimanohaz/posts/10152745052561338

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.05.17. 20:35:01

Na, és mi volt a kullancsokkal?

bestpixel · http://www.fotoskepzo.hu 2015.05.17. 23:06:47

Szánalmas, amikor valaki mások esendőségéből, kiszolgáltatottságából, privát életéből próbál hírnevet szerezni. Gondolom, a fotós boldog lenne, ha őt is lefotóznák hasonló helyzetben.
Persze, a fotónak nagy hatalma van, hiszen rögzít és visszaad egy idődarabot, de nem kéne ezzel visszaélni. A fotográfia sokkal több a kukkolók öröménél.

Mai Manó Ház · http://maimanohaz.blog.hu 2015.05.18. 00:17:45

Somosi Rita a Fotóművészet magazin 2010/3-as számában publikált Az idő mindent megszépít című cikkében a Tate Modernben megrendezett, a voyeurizmus és művészfotó viszonyát bemutató kiállítás kapcsán - ahol többek között a fenti sorozatot is bemutatták - az alábbiakat írta:

„A kíváncsiság ösztönös tulajdonság. Az embert a világ megismerésére törekvő vágy viszi előre. Bizonyos társadalmi normák, illemszabályok azonban idővel gátat szabnak ennek, főleg ami a másik ember intim szférájának megismerését illeti. A vágy azonban tovább él, amit mi sem mutat jobban, mint a bulvármédia vagy a reality tévéműsorok népszerűsége. Ugyanennek az igénynek a szofisztikált kielégítésére vállalkoznak a televíziós szappanoperák vagy a beszélgető-műsorok.
Hol vannak akkor a határok? Mi az, amit szabad és mi az, amit már nem? A nyugati világ nagyvárosaiban alig van olyan hely, ahol nem figyelnek minket kamerák. Zártláncú videórend-szerek pásztáznak az utcán, a parkolóban, az üzletekben, de annyira hozzászoktunk már a jelenséghez, hogy mindez szinte észrevétlen marad. Hol van akkor a határ a zavarba ejtő pillanatokat elkapó leselkedők és az állandóan szemmel tartó biztonságiak között? A nézőpont objektivitása a döntő tényező?
Egy biztos: a készítő intencióitól függetlenül a kiállításon szereplő munkák nemcsak a fotográfia történetén vezetnek végig szubjektív nézőpontból, hanem a lesifotók nézegetése által a látogatót is voyeur helyzetbe kényszerítik. Mindenki szabadon ítélkezhet a fotók művészi kvalitását illetően, de korlenyomatként mindenképpen színvonalas áttekintésül szolgálnak az elmúlt százötven évet illetően.”

A teljes cikket itt találod:
fotomuveszet.net/korabbi_szamok/201003/voyeurizmus_es_muveszfoto_viszonya_a_tate_modern_kiallitasan

pcomment 2015.05.18. 05:01:44

@bestpixel: privát életéből, bazdmeg... egy park közepén kefélnek. Ennyit a PRIVÁT életről.

Phteven 2015.05.18. 10:41:14

Ez akkor is féregség. Senkit nem illik zavarni evés, alvás, szarás és dugás közben.

jet set 2015.05.18. 10:43:00

Az igazi szexelős képek direkt pixelesítettek. A többi meg nem mutat semmit.

eßemfaßom meg áII 2015.05.18. 11:09:16

Szerintem kár ezen háborogni, sima beállított képek, kb annyira leselkedő elkapott pillanatok mint amennyire a Blair Witch Project talált felvétel.

٩(͡๏̯͡๏)۶ 2015.05.31. 12:55:46

Biztos szexeltek es szexelnek ma is titokban a parkban. Sot, biztosan vanna olyanok is, akik kukkoljak oket. De ezek szerintem csak beallitott kepek.
Olyan nincs, hogy szexeles kozben ne erezd, ha valaki szinte mar hozzad er olyan kozel van hozzad.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu