Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A mesemondó - Duane Michals képregényei (18+)

A mesemondó - Duane Michals képregényei (18+)

2017. április 09. Mai Manó Ház

Az 1932-ben Pennsylvaniában született Duane Michals 1951 és 1953 között a denveri egyetemen tanult, majd 1956-ban a New York-i Parson School of Designban. Első képeit szovjetunióbeli utazása során készítette 1958-ban. Az ötvenes évek végén New Yorkban telepedett le, és szabadúszó fényképészként különböző magazinok megrendelésére dolgozott, mint a Vogue, az Esquire, a Mademoiselle, a Show és a New York Times, ezen belül is portréfényképezésre specializálta magát. Már ezeken a korai képeken is szembetűnő álomszerű, kicsit rejtélyes stílusa, érzékelhető a szürrealizmus hatása. 

duanemichals001.jpgFotó: Duane Michals: The Unfortunate Man, 1976
© The Henry L. Hillman Fund / Courtesy of Carnegie Museum of Art, Pittsburgh

„Egyetlenegy kép már nem volt elegendő számomra, hogy a látvány mellé rendelt mondanivalót is kifejezhessem. Egy sorozat olyan üzenet átadására képes, amelyre egy kép alkalmatlan lenne.”
Michals háromtól tizenöt felvételt használt fel egy szabályszerű történet elmeséléséhez, amely azonban sohasem volt egy lezárt elbeszélés, inkább titokkal teli eseménysor, ahol kérdéseket tesz fel a nézőnek, hogy az továbbgondolja a látottakat. 1966-ban Michals kézzel írott címeket adott a sorozatoknak, amelyeket később hosszabb magyarázatokkal is ellátott. Az egyébként szigorúan vizuális, de mégis narratív jellegű mesemondás értékét akarta még hangsúlyosabbá tenni. Ezzel egyidejűleg a fotográfia mechanikus eszközrendszerét személyes hangvétellel párosította, az elbeszéléseknek grafikai hatást kölcsönzött. 

Duane Michals: Things are Queer (9 fotó)

9 kép
Fotó: Duane Michals: Things are Queer, 1973
© Carnegie Museum of Art, Pittsburgh /Courtesy of the Artist and DC Moore Gallery

„Ahelyett, hogy lefényképezném a meghatározó pillanatot – mondta 1980-ban Duane Michals a France Culture-nak adott interjújában – inkább azt a pillanatot örökítem meg, amelyik megelőzte, és azt, amelyik követte.” A fotográfia ma már nem a valóságról szóló idézet, hanem megrendezett történet. A művész nem egy bekövetkezett eseményt akar rögzíteni egy adott pillanatban, hanem egy meghatározott idő alatt lejátszódott kalandot akar elmesélni. Ehhez több fotót szekvenciába rendez, s néha szöveget is fűz hozzájuk. - olvashatjuk Francois Soulages gondolatait A fotográfia esztétikája című könyvében Duane Michals képeiről. 

Duane Michals: Paradise Regained, 1968 (6 fotó)

6 kép
Fotó: Duane Michals: Paradise Regained, 1968
© The Henry L. Hillman Fund /Carnegie Museum of Art

Duane Michals: Grandpa Goes to Heaven, 1989 (5 fotó)

5 kép
Fotó: Duane Michals: Grandpa Goes to Heaven, 1989
© Carnegie Museum of Art, Pittsburgh /Courtesy of the Artist and DC



Duane Michals: The Young Girl's Dream, 1969 (5 fotó)

5 kép
Fotó: Duane Michals: The Young Girl’s Dream, 1969
© Carnegie Museum of Art, Pittsburgh /Courtesy of the Artist and DC Moore Gallery

(forrás: artblart.com; A 20. század fotóművészete - Museum Ludwig, Köln, Taschen, 2002) 

A fényképes történetmesélés már a XIX. században is népszerű volt, a részegség 150 évvel ezelőtt elképzelt öt szakaszát ITT, az udvarlás 25 fázisát pedig ITT találod.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

para_noir 2017.04.10. 09:28:31

Na ezek tényleg zseniálisak.