100 éve készült André Kertész Csókolózó purdék című fotója (Esztergom, 1917. június 27.)

2017. június 27. Mai Manó Ház

Egy meleg nyári napon, pontosan 100 évvel ezelőtt, 1917. június 27-én Esztergomban készítette a testvéri szeretetet ábrázoló híres fotóját André Kertész, melyre így emlékezett vissza az 1982-ben megjelent Hungarian Memories című könyvében.:
"Azt mondtam neki, "Szereted a húgodat?" Azt felelte, "Igen," én erre kötekedve mondtam, "Nem hiszek neked." (New York Graphic Society, Hungarian Memories, 190. o.)

csokolozo_purdek_00790081.jpgFotó: André Kertész: Csókolózó purdék, Esztergom, 1917. június 27.
© André Kertész Emlékmúzeum, Szigetbecse

(forrás: maimano.hu)

Az 1894. július 2-án született André Kertész gyermek- és ifjúkorában sok időt töltött rokonainál Szigetbecsén, első felvételein meg is jelennek az itteni táj és lakói. „Becse sem a rokonok miatt lett… meghatározó, hanem mert olyan közel kerülhettem a természethez és azokhoz, akik közt ez történt velem. Később akár Tiszaszalkán, akár Esztergomban vagy Harasztiban, akár Franciaországban vagy New Yorkban fényképeztem tájat vagy embert, a becsei táj és a becsei emberek születtek újjá minden képen” – mondta egy időskori interjúban.
A fotót 2015-ben a Mai Manó Házban is bemutattuk.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása