Koleszár Adél 2013-ban utazott Mexikóba, ahol egy alkotói ösztöndíj várta – és bár akkor ezt még nem tudta – egyben egy hatalmas, csodaszép, napfényes ország sötét oldala. Adél a Mexikóban folyó drogháborúk árnyékában előbb a szegények és kiszolgáltatottak körében terjedő új, halálközpontú vallásokat kezdte el dokumentálni fényképezőgépével, amely vallások némelyike erősen kötődik a latin-amerikai kábítószer-csempészet útvonalaihoz. Majd azokat az asszonyokat követte kamerájával, akik tömegsírokat kutatnak: szeretteiket keresik, akik a Mexikót elborító erőszak áldozatai lettek.
Fotó: Koleszár Adél: Részlet A hit új útjai című sorozatbólKoleszár Adél mindeközben nem csak az embereket, az arcokat fotózza Mexikóban, hanem a tömegsírokkal „felsértett” tájat is. Próbálja feltárni azt a kapcsolatot, ami megbújhat a vidék és az emberi kegyetlenség között. Az erőszak sebei című munkájával 2018-ban Adél elnyerte a Capa-nagydíjat, ezután mexikói témájába még inkább belemerült. - olvashatjuk Tóth Szabolcs Töhötöm gondolatait, aki Koleszár Adél fotográfussal beszélgetett az eltűntek után kutató anyákról, a Mexikóban folyó drogháború tömegsírjairól, egy vallásról, amelynek központi alakját Szent Halálként tisztelik, és arról, milyen megérinteni a sötétséget.
Mai bejegyzésünkben ezt az adást ajánljuk figyelmetekbe.
Hamarosan újabb podcast-ajánlóval jelentkezünk, addig nézd meg a korábbi adást!
Hajdú D. András: Képek a végekről és emberek, akik fáklyát visznek a sötétben