Aktuális kiállítások a Mai Manó Házban - 2011 október

Aktuális kiállítások a Mai Manó Házban - 2011 október

2011. október 25. Mai Manó Ház

Októberben három új kiállítás nyílt a Mai Manó Házban. Az első emeleti kiállítótérben Markovics Ferenc fotóművész hatvanéves munkásságát bemutató tárlat látható, míg a második emeleten Csortos Szabó Sándor Titkos kertek című kiállításának fényképei a világ négy távoli pontjára kalauzolnak el bennünket. Juhász Orsolya – a Pécsi József Parafrázis pályázatunk nyertese – aktképeket állít ki első, bemutatkozó tárlatán, mely a Mai Manó Galériában ingyenesen tekinthető meg. 

A tovább után a kiállításokról bővebben is olvashattok, és természetesen a kiállított fotókból is láthattok néhányat, ha felkeltettük érdeklődéseteket gyertek el hozzánk a Mai Manó Házba.
 

 

Markovics Ferenc: Hetvenöt + 5?

Hetvenöt év – hetvenöt kép. Belátom, nem vall túl nagy találékonyságra egy ilyesfajta, soványka párhuzamra épülő tárlat. Fokozza a zavart, hogy ezeket a fotókat több, különböző tematikájú, korábbi kiállításom képanyagából emeltem ki. Tovább nehezítve a műítészek dolgát: vajon milyen feliratú fiókba süllyesszék elkövetőjüket? Csak hát, amennyiben nagyjából hű összefoglalót szeretnék nyújtani mintegy hatvan esztendős munkásságomból, ezt a megoldást kellett választanom.

Mindennek tetejébe, mi ez a fránya +5?

Meglepetésnek szánom őket, kiegészítve egész kiállításom némely új keletű darabjával, abban a reményben, hogy talán egy kis mosolyt derítek kedves látogatóim arcára, az év egyre szürkébb időszakában.

Ha szándékom a legcsekélyebb eredménnyel jár, boldog leszek…

(Markovics Ferenc ajánlója)

 


Fotó: Markovics Ferenc: Felhők és vonat, 1965.



Fotó: Markovics Ferenc: Ella Fitzgerald, 1968.

 

 

Csortos Szabó Sándor: Titkos kertek

Ahány ember annyi titok. Ami az egyiknek csak egy mohos lépcső néhány foka egy kicsit nemtiszta víz partján, az a másiknak Wagner bayreuthi kertjének egy részlete, ahol turistaúton járt tavalyelőtt, a harmadiknak meg maga a transzcendens lét képpé formálva. Mindegyiknek igaza van nyilván. Akinek Csortos Szabó képei lépcsők, kastélyok, szobrok, miegyebek, az nézze így. Akinek heuréka élménye van, hogy jé, itt én is jártam a Schwarzenberg kastélyban Český Krumlovban, az nézze úgy. És aki szeret a valóságos utazások helyett/mellett fejben, lélekben utazni, akinek Angkor egy letűnt kultúra kőbe faragott emlékei mellett a természet és az emberi civilizáció gigászi harcának egyik színtere, az meg nézze emígy. Mindenkinek szíve-joga a döntés, s pont annyira lesz tiszteletben tartva az ő választása, amennyire ő megtiszteli a másik két, az övétől eltérő értelmezést. De az biztos, mi mindhármuknak rendeztük itt a Manó Házban Csortos Szabó Sándor: Titkos kertek című kiállítását.

(Kincses Károly, a kiállítás kurátorának ajánlója)



Fotó: Csortos Szabó Sándor:
Eremitage kastély, Bayreuth, Németország , 2009. / Wagner kertje sorozatból



Fotó: Csortos Szabó Sándor:
Schwarzenberg kastély, Český Krumlov, Csehország, 2009. / Feketehegy sorozatból

 

 

 

Juhász Orsolya első kiállítása

Juhász Orsolya képein egy női testnek furcsa torzóit láthatjuk. Ezek a képek a felfedezés izgalmával készültek, mely izgalom nem a másik, a modell testének, meztelenségének szól, hanem magának a műfajnak, az aktfotografálásának. Szépen megfogalmazott fekete-fehér képek, amelyeken a test nem erotikus objekt, hanem a fény által rajzolt formák örömteli egysége. A fiatal fotográfus első önálló kiállítása a klasszikus fotográfia nyelvezetét, eszköztárát használva mutatja meg gondolkodását, jelenlegi elképzeléseit a műfajról.

(Gőbölyös Luca, a kiállítás kurátorának ajánlója)



Fotó: Juhász Orsolya: Cím nélkül



Fotó: Juhász Orsolya: Cím nélkül

 

Verzó Online Galériánkban Dóka Béla The Sundays of Life című sorozatát tekinthetitek meg.