Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Havadtőy Sámuel torzított férfiaktjai (2008)

Havadtőy Sámuel torzított férfiaktjai (2008)

2015. október 11. Mai Manó Ház

Havadtőy Sámuel (Sam Havadtoy) Londonban született 1952. augusztus 4-én, magyar szülők gyermekeként. A család 1956 elején hazatért Magyarországra, ahonnan a forradalmat követően csak nagy nehézségek árán, 1971-ben tudtak visszamenni Nagy-Britanniába. Itt ismerkedett meg az angol régiségkereskedő és lakberendező Stuart Greettel, akinek a meghívására költözött Havadtőy New Yorkba 1972-ben, ahol megszakításokkal 2000-ig élt. 1978-ban létrehozta a lakberendezéssel foglalkozó Samuel Havadtoy Gallery-t. Az 1980-as évek elején bekapcsolódott a New York-i művészéletbe, ahol a legkiválóbb művészekkel dolgozott együtt. Szoros baráti viszonyba került Warhollal, Haringgel és a mai napig szoros kapcsolatot tart a kortárs New York-i művészeti élettel. Köztük Yoko Onoval is, akivel élettársi kapcsolatban élt több mint 20 éven keresztül. 

Köszönjük Havadtőy Sámuel engedélyét, hogy lehetővé tette fotóinak bemutatását a Mai Manó Ház blogján.

samhavadtoy001.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 

A kortárs művészet élvonalába tartozó magyar festőművész 2009. február 12-én Hommage á André Kertész című új sorozatával fotóművészként mutatkozott be az Erdész and Makláry Fine Arts Galériában. A 2006-ban illetve 2007-ben festett két korábbi sorozatban Havadtőy két nagy példaképe, Andy Warhol és Agnes Martin előtt tiszteleg. A Hommage á André Kertész című sorozata egy trilógia harmadik tagja, melyben Havadtőy a férfi aktokat torzító képeivel, Kertész 1933-ban készített (Torzítások) Distortion című sorozatára reflektál. Havadtőynek megadatott, hogy személyesen is találkozhatott a nyolcvanas évek elején a mesterrel Kertész Washington Square Parkra néző lakásában, sőt, valószínű épp azzal a hatalmas, két méter magas torzítótükörrel készítette fényképeit, melyet az 1930-as években vélhetően, maga Kertész is használt. "A két sorozat technikai kivitelében látszólag hasonló, azonban míg Kertész a hagyományos, fekete-fehér, ezüst alapú képkészítést választotta, addig Havadtőy képi világának megteremtéséhez a digitális technikát hívta segítségül." - írta a kiállítás katalógusában Baki Péter, a Magyar Fotográfiai Múzeum igazgatója. "Havadtőy az ábrázolt testek torzulásait szemügyre véve a tükör által adott torzulásokat kihasználva, azokra a vizuális formákra és jelekre tért vissza, amelyek Kertész képeit idézik, s melyektől annyira varázslatos és meseszerű, és egyben groteszk és meghökkentő képi világ tárul elénk." 

samhavadtoy002.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy003.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy004.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy005.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy006.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy007.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy008.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy009.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy010.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy012.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 
samhavadtoy014.jpegFotó: Havadtőy Sámuel: Hommage á André Kertész, 2008 

(forrás: galeria56.hu; port.hu)

A fotótörténet leghíresebb férfiaktjait ITT, az 1840-ben készült világ legelső férfi aktfotóját pedig ITT találod.