A hét fotója #243 - André Kertész: Vízhordó leány, Esztergom, 1918. április

2016. szeptember 19. Mai Manó Ház

A hét fotója minden hétfőn az a kép, mely a Mai Manó Ház Facebook rajongói oldalán bemutatott A NAP FOTÓJA válogatásunkból az előző héten a legjobban tetszett nektek. 

kertész.jpgFotó: André Kertész: Vízhordó leány, Esztergom, 1918. április
© André Kertész Emlékmúzeum, Szigetbecse / Magyar Fotográfiai Múzeum

Az Esztergomban készült fotóra - melyet már a Mai Manó Házban is bemutattunk - így emlékezett vissza André Kertész:
"Akkor már mint sebesült jártam errefelé. Igen, ezt a képet szeretem is. Szociális szempontból is érdekes, mert nem volt víz a hegytetőn, lentről kellett felhozni. Itt nem láttam előre a képet, csak megpillantottam a kislányt, ahogy jön. Egyedül voltam. Láttam, hogy jön, úgy helyezkedtem el, hogy minden benne legyen. És amikor ehhez a ponthoz ért, akkor levettem."
A helyszín ma is azonosítható: Esztergom, Hegytető utca (Szt. Tamás hegy) -írta Kincses Károly az André Kertész: Hazai anyag című kiadványunkban, mely a Mai Manó Házban is megvásárolható.

Kertész magyarországi képeiből ITT találsz egy válogatást.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása