A második világháború után a reklámban tovább élt az új tárgyiasság tárgyszemlélete, az avantgárd szürrealista fantáziája, de közben megjelent az egyre erőteljesebben jelentkező dokumentarista fényképezés hatása is. A színes anyagok elterjedése, a nyomtatási technikák tökéletesedése, és egyfajta társadalmi igény segítette, hogy a dekorativizmus és a dokumentarizmus ötvözödéséből korszerű stílusok alakuljanak ki, amelyek Louise Dahl-Wolfe, Irving Penn vagy John Ravlingson fémjelezte úton vezetett napjaink ünnepelt reklámfotósaihoz, Helmut Newtonhoz vagy Sarah Moonhoz.
Az 1895-ben San Franciscóban született Louise Dahl-Wolfe művészettörténetet és formatervezést tanult San Franciscóban, ám 23 éves korától már csak a fényképezésre koncentrált. Később a Columbia egyetemre járt, ahol építészet, és design területén képezte magát tovább. Itt ismerkedett meg férjével Meyer Wolfe szobrásszal. Az 1930-as évek elején a nagy gazdasági világválság idején a vidéki életről készített dokumentarista képeket, így első pozitív visszajelzéseit ez a sorozata kapta. 1933-ban saját műtermet nyitott New Yorkban, ahol divatfotókat készített, de reklámfotós megbízásokat is teljesített. 1936-ban egyszerű, ügyesen összeállított képeivel csatlakozott a Harper's Bazaarhoz, mellyel hozzájárult a magazin életében bekövetkező nagy változásokhoz. Munkácsihoz hasonlóan Dahl-Wolfe is a szabadban, természetes fénynél készített képeket részesítette előnyben, és gyakran készítette képeit színes nyersanyagra. 1936-tól 1958-ig a Harpers Bazaar csapatát erősítette, 86 címlapot, 600 színes képet, és megszámlálhatatlan mennyiségű fekete-fehér anyagot fotózott a világ leghíresebb fotómodelljeiről és a kulturális élet jeles képviselőiről. A magazinnál eltöltött évek alatt remekül tudott együttműködni kollégáival, különösképpen a legendás Diana Vreelanddel, aki meghagyta Dahl-Wolfe művészi szabadságát, és a fotós kedvére szárnyalhatott. Az 1958-ban bekövetkező vezetőváltás után Dahl-Wolfe eljött a magazintól és 1962-ig a Sports Illustratednek, valamint a Vogue-nak dolgozott. Számos divatfotós a mesterének tartja mind a mai napig. Louise Dahl-Wolfe 1989-ben hunyt el New Jerseyben.
Mivel ezen a héten Louise Dahl-Wolfe egy nyári fotóját választottátok a HÉT FOTÓJÁNAK, ezért mai bejegyzésünkben az egyik leghíresebb női divatfotós képeiből válogattunk.
(forrás: eifert.hu; theredlist.com; pumpkin-paradise.com)
A divatfényképezés történetének legelső fotómodelljéről ITT találsz képeket.