A hét fotója #160

2015. február 16. Mai Manó Ház

Az 1925-ben született Ormond Gigli 17 évesen kezdte el fotós karrierjét, később a második világháború alatt légi felderítő fotósként dolgozott. Gigli színes fényképei az ötvenes évektől a legfontosabb magazinokban vagy éppen azok címlapjain jelentek meg. Leghíresebb fotója 1960 nyarán készült, melyen csinos nők állnak egy lebontásra ítélt épület ablakaiban. A világhírű fotó tavaly szeptemberben a Christie’s New York-ban megrendezett árverésén 32.500 dollárért (közel 9 millió forintért) került leütésre.

A hét fotója minden hétfőn az a kép, mely a Mai Manó Ház Facebook rajongói oldalán bemutatott A NAP FOTÓJA válogatásunkból az előző héten a legjobban tetszett nektek. Februárban a NAP FOTÓJA rovatunkban a divatfényképezés a témánk.  

ormond_gigli.jpgFotó: Ormond Gigli: Lányok az ablakban, New York, 1960 
mantoani_ormond-gigli.jpg
Fotó: Tim Mantoani: Ormond Gigli leghíresebb fotójával 

Gigli így emlékezett vissza a fotó történetére: „1960 nyarán a műtermemmel szemközti épületet elkezdték bontani. Mikor kinéztem az ablakomon egy képet láttam magam előtt, ahol minden egyes ablakban egy-egy nő áll színes ruhában. Egyik munkatársamat leküldtem a bontási felügyelőhöz, hogy kérdezze meg milyen lehetőségeink vannak a kép elkészítésére. Kiderült, hogy másnap délben fotózhatunk, ha valamelyik ablakba a felügyelő felesége is beállhat. Azonnal igent mondtam és elkezdtük szervezni a fotózást, melyre alig 24 óránk maradt. Akkoriban a Time és a Life magazinnak is dolgoztam, így az ottani munkatársak szerencsére tudtak segíteni a modellek, hírességek és a Rolls Royce felkutatásában, valamint a szükséges engedélyek beszerzésében.
Másnap a munkások elindultak az ebédszünetre és mi azonnal munkához láttunk. A 43 gyönyörű nő a legszebb színes ruhájában odament az épülethez és - három modell kivételével - elindultak fel az emeletekre, majd kiálltak az ablakba. Én a szemközti műtermem oldalára felszerelt tűzlépcsőn álltam és egy megafonnal irányítottam a modelleket, akiknek nagyon aggódtam a biztonságáért. A bontással megbízott mérnök felesége a harmadik emeleten balról a harmadik ablakban, míg az én feleségem a második emelet jobb legszélén látható. A Lányok az ablakban című fotóm az előzetes terveimnek megfelelően egy óra alatt elkészült és minden szerénységet nélkülözve, szerintem nem is lett rossz.” 

new-york-1960-photographer-ormond-gigli.jpgFotó: Ormond Gigli az épület ablakában, New York, 1960

(forrás: ormondgigli.comtheguardian.com; pleasurephoto.wordpress.com)

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása