A mai Critical Mass bringás felvonulás alkalmából a fotóművészet klasszikus alakjainak olyan fotográfiái közül válogatunk bejegyzésünkben, melyeken hangsúlyos szerepet kapnak a kerékpárok.
Híres portrékészítők, divatfotósok, dokumentarista fényképészek, történeti és kortárs, magyar és nemzetközi fotósok mutatják meg nekünk azokat a pillanatokat, ahogy az elmúlt században kultúránk szerves részévé vált a kerékpár, hiszen a klasszikus értelemben vett közlekedéstől a sporton át, a szabadidős tekerésig ez a történelmi és technológiai vívmány fontos szerepet játszik a mai modern életünkben.
Nézzük miként jelenítette meg a biciklit Alfred Eisenstaedt, Elliott Erwitt, Annie Leibovitz, Henri Cartier-Bresson vagy akár – hogy magyar fotóművészeket is megemlítsünk - Martin Munkácsi, Lucien Hervé, Szilágyi Lenke!
A fotók nézegetéséhez hallgassátok ezt!
Fotó: Robert Doisneau: Le vélo de Tati, 1949.
Fotó: Minyó Szert Károly: Bike-1
20x20 cm, handmade silver bromide gelatin print, plates in wood
Fotó: Martin Munkácsi: Woman with bicycle, Bermuda, ca. 1938
Fotó: Fejér Zoltán: Párizs, a fény és az árnyék városa, 3., részlet a sorozatból, 2005
Fotó: Bill Brandt: Coal Searcher Going Home to Jarrow, 1937
Fotó: Herbert List: Bicycle at the corner, Hamburg, circa 1930
Fotó: André Kertész: Paris (man on bicycle), 1948
Fotó: Elliott Erwitt: Provence, 1955
Fotó: Brassai: Untitled (velodrome) late 1920's - early 1930's
Fotó: Alfred Eisenstaedt: Madison, 1958
Fotó: Martin Munkácsi: Women with boulder on bicycle, 1936
Fotó: Henri Cartier-Bresson: Hyères, France, 1932
Fotó: Cate Blanchett by Annie Leibovitz - Vogue - 2004
Fotó: Lucien Hervé: PSQF (Paris sans quitter ma fénetre) Párizs az ablakomból, 1947-48
Fotó: Szilágyi Lenke: Debrecen, 1983
Neked melyik a kedvenc bringád?