Pierre és Gilles 1976 óta együtt élik hétköznapjaikat és együtt is alkotnak. Egy névvé, egy személlyé váltak, s így lettek ismertek a világban. Kizárólag portrékat készítenek, minden egyes művükben édes-giccses, játékos és tarka világukat hívják életre. A modellek, a jelmezek, a díszlet és a világítás együtt különös, a varázslatot és a szenvedést egyesítő ikonokat teremt. Időutazás rovatunkba ma a francia alkotópáros fotóiból válogattunk. A Teremtett valóság című csoportos kiállításunkon 2002-ben Pierre és Gilles fotóját
Fotó: Pierre et Gilles: Le Cow-boy, Victor, 1978.
„A valóság nem létezik, de a valóságban élünk. Mindenki teremtse meg a saját világát. [...] Nem érezzük felnőttnek magunkat. Fotóriportokat készítünk egy fantasztikus világról.”
Pierre lefényképezi a látványt, Gilles festékkel átdolgozza a képet, előhívja az illúziót, kisimítja, idealizálja a művet, mígnem az teljesen tökéletessé válik: az eredmény egy egyedi mű, egy pièce unique. A portrék ismert sztárokat vagy ismeretlen embereket ábrázolnak, a képek a végtelenségig ragozzák a népi mítoszokat és sztereotípiákat, szabadon értelmezik a vallásos ikonográfiát, a vásári ünnepek mesevilágát és más jelképeket is.
Minden témában a jó és a rossz örök kettőssége bontakozik ki, a jelenidőben előadott mesék könnyed-komolyan teljesítik beavató funkciójukat. Pierre és Gilles nem űznek gúnyt: a játék komoly, a színészek igyekvőn pózolnak, szembenéznek a kamerával, egy cseppnyi glamour kerül a kép közepére, épp ahova kell. Az ég mindig kék, a felhők fehérek, a bőrök hibátlanok, a fények szikrázóak; még a képkeretek is egyre gyakrabban tágítják tovább a képek sajátos világát. (forrás)
Az alkotópáros egyik fotója tavaly 157.000 fontért (több, mint 50 millió forintért) kelt el a Christie's árverésén.
Fotó: Pierre et Gilles: Jean Paul Gaultier, 1990.
Fotó: Pierre et Gilles: Zahia Dehar, 2011.
Fotó: Pierre et Gilles: Neptune, 1988.
Fotó: Pierre et Gilles: Legend (Madonna), 1990.
Fotó: Pierre et Gilles: Le Petit Communiste, Christophe, 1990.
Fotó: Pierre et Gilles: La Tentation d’Adam – Johan, 1996.
Fotó: Pierre et Gilles: Jolis Voyous, Enzo, 1995.
Fotó: Pierre et Gilles: The Idiot, Iggy Pop, 1977.
Fotó: Pierre et Gilles: St. Sebastian, 1987.
Fotó: Pierre et Gilles: Le Grand Amour (Marilyn Manson and Dita von Teese), 2004.
A Teremtett valóság című kiadványunk mellett, Pierre et Gilles fotóalbumai megvásárolhatók a Mai Manó Könyvesboltban, és a nyári szünet után, szeptembertől megtekinthetők a Pécsi József Fotográfiai Szakkönyvtárban.
A bécsi Leopold Múzeum 2012-ben Pierre et Gilles francia alkotópáros Vive la France című fotóját tette a városszerte kiragasztott plakátokra. Miután sokan sértőnek találták a plakátokat és panaszok özöne érkezett a múzeumhoz, a posztereken - legalábbis egy részükön - utólag kitakarták az intim részeket. A Facebook közösségi portál már korábban eltávolította a múzeum által közzétett és az eredeti plakátot bemutató posztokat. A meztelen focistákat ábrázoló fotót ITT találod.