Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lucinda Devlin felkavaró sorozata az amerikai börtönök kivégzőszobáiról

2022. augusztus 14. Mai Manó Ház

Az 1947-ben született Lucinda Devlin 1991-ben kezdett el fotósorozatot készíteni az Egyesült Államok vidéki börtöneinek gázkamráiról, méreginjekciós kivégzőszobáiról, villamosszékeiről és a halálra ítéltek cellasoráról „Omega lakosztályok” (The Omega Suites) címmel, amely a görög ábécé utolsó betűjével a kivégzés véglegességére utal.

A fotográfus így emlékezett vissza a The Omega Suites sorozat készítésére:

„Erre nem voltam felkészülve. Előttem hatalmas szürke erődítmény derengett, amely átláthatatlannak tűnt. Mindegyik sarkán őrtornyok álltak és a fal tetején végig szögesdrót húzódott. Nem tudom, hogy mire számítottam, de a szívem vadul vert, amikor megkértek, hogy vegyem le az övemet és a cipőmet. Miután alaposan megmotoztak, a kezemet láthatatlan tintával lepecsételték, amely UV-fényben világított, majd egymást követő rácsos ajtókon keresztül kísértek át. Az engem kísérő fiatal és nem túl magas börtönőr nyilvánvalóan sok időt töltött súlyemeléssel. Feszült volt és nemcsak az izmos teste, hanem a viselkedése is. Valójában érezhető volt körülöttem a feszültsége. […] Amikor ezt a fotóprojektet elkezdtem, még keveset tudtam az Amerikában érvényben lévő halálbüntetésről. De nem járkálhatsz a legszigorúbban őrzött börtönökben és nézheted az emberek megölésére szánt terek széles választékát anélkül, hogy kíváncsi ne legyél a törvényekre, a törvények végrehajtásával megbízott emberekre, az életterekre és ami a legfontosabb, a halálbüntetés végrehajtására váró elítéltekre, akiket visszavonhatatlanul érint ez az egyedi büntetés.” 

va_10_pg_2.jpgFotó: © Lucinda Devlin From the series The Omega Suites
Electric Chair, Greensville Correctional Facility, Greensville VA, 1991 

nwvada.jpgFotó: © Lucinda Devlin From the series The Omega Suites
Lethal Injection Chamber, Nevada State Prison, Carson City, NV, 1991 

south_carolina_chair.jpgFotó: © Lucinda Devlin From the series The Omega Suites
Electric Chair, Broad River Correctional Facility, Columbia, SC, 1991

 

Az Omega Lakosztályok című sorozat további képei ezen a linken tekinthetők meg.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása