A leghíresebb Che Guevara portrék

2012. április 09. Mai Manó Ház

René Burri 1963 októberében a havannai Hotel Rivierában, a Look magazin megrendelésére készítette a mára már kultikussá vált szivarozó Che Guevara portrét. A svájci fotóművész így emlékszik vissza a fotózás napjára:

„Az volt a benyomásom róla, hogy nagyon beképzelt, habár azt gondolom, abban az időben én is az voltam. Emlékszem rá, ahogyan harci felszerelésében dühösen vitatkozik a riporternővel az amerikai politikáról, viszont volt idő arra is, hogy végezzem a munkámat. Mint egy ketrecbe zárt tigris, úgy járkált föl s alá…kedveltem őt, igen, kedveltem őt…”

"Nyolc tekercset használtam el, de ő egyszer sem nézett a kamerába."

„Később visszamentünk New Yorkba, ahol a szerkesztők egy 16 vagy 20 oldalas cikket állítottak össze, amiből egynyolcad oldalon volt a fotóm. Végül is ez nem egy olyan klasszikus fotóesszé volt, amit ugyanekkor – Che sajtótájékoztatóján – Henri Cartier-Bresson készített a Life magazinnak.” 

„Azzal szoktak vádolni, hogy hírességekre vadászom. De ez nem igaz. Engem soha sem azért érdekeltek a hírességek, mert híresek. Mindig a személy az, ami vonz.”


Fotó: Rene Burri contact sheet, photos of Ernesto ‘Che’ Guevara, Havana, Cuba, 1963.


Az ekkor készült fotósorozat képkockái közül az eddigi legnagyobb nagyítást májusban mutatják be a londoni Atlas Galleryben. A februárban bezárt bécsi kiállítás beszámolóját a fotopost.hu oldalon találjátok.

 

Fotó: Rene Burri contact sheet, photos of Ernesto ‘Che’ Guevara, Havana, Cuba, 1963.



Fotó: Rene Burri contact sheet, photos of Ernesto ‘Che’ Guevara, Havana, Cuba, 1963.

 

A fotó tanúsága szerint Che egy Nikon S2-sel fotózott.

 

(Forrás: magnumphotos.com)

 

 

   

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása