Együtt-Élés – Szász Lilla

2012. június 23. Mai Manó Ház

A Magyar Fotográfusok Háza – Mai Manó Ház Folyamatos Jelen címet viselő kiállítás és katalógussorozata műfaji és technikai megkötések nélkül mutatja be kötetenként négy fiatal magyar fotográfus munkáját. A sorozat harmadik részének címe: Együtt-Élés. A kötetben szereplő alkotók Hossala Tamás, Mónika Merva, Kovalovszky Dániel és Szász Lilla. 

Szász Lilla női sorsokat bemutató sorozataiban, folyamatosan reflektál a szociális helyzetük miatt alapvetően meghatározott jövővel élő emberek élet- és léthelyzetére. Témaválasztásával ez esetben is provokálja a társadalmi érdektelenséget, a problémákkal való szembenézés hiányát. Fényképei mindig a közös történet részei, amelyek jóval az exponálás pillanata előtt kezdődtek el, s azon túl is tartanak. Az elkészült képeket megmutatja a szereplőknek, lehetőséget teremtve a további beszélgetésre, a kép együttes dialóguson alapuló alakítására. Fotográfiái sosem csak a képen megjelenőről szólnak, hanem valójában magáról a közöttük lévő kapcsolatról, annak érzelmi, minőségi tartalmáról. (Csizek Gabriella)

01.jpg
Fotó: 
Szász Lilla: Május 1. – a Százszorszép című sorozatból, 2006–2007

 

Szász Lilla
Százszorszép

A Százszorszép Anya-gyermek otthont az ISZCSM 2006 június 30-án bezárta. Helyén javítóintézet és árvaház lesz. Az anya-gyermekotthonnak nem biztosítottak új helyet, ezért az anyák további sorsáról a szociális munkások gondoskodtak. Szerencsére minden anyát el tudtak helyezni különböző fővárosi anyaotthonokban. Három kiskorú anya maradhatott az intézetben. 

„Mielőtt anya lettem, nem ismertem az érzést, hogy a szívem a testemen kívül van. Nem tudtam milyen nagyszerű érzés egy gyermek etetése. Nem ismertem az anya és gyermeke közti köteléket, nem tudtam, hogy valami oly pici oly fontossá lehet. Mielőtt anya lettem, sosem keltem fel az éjszaka kellős közepén minden tíz percben, hogy megnézzem minden rendben van-e. Sosem ismertem ekkora melegséget, örömöt, szeretetet, szívfájdalmat, csodát, vagy az anyaság élvezetét. Nem tudtam, hogy képes vagyok ilyen érzésekre, mielőtt anya lettem." (Százszorszép Anya-gyermek otthon, búcsúbeszéd az otthon záróünnepségén)

02.jpg
Fotó: 
Szász Lilla: Királylány – a Százszorszép című sorozatból, 2006–2007


03.jpg
Fotó: Szász Lilla: Anya és lánya – a Százszorszép című sorozatból, 2006–2007


04.jpg
Fotó: Szász Lilla: Százszorszép (részlet a sorozatból), 2007.


05.jpg
Fotó: Szász Lilla: Pünkösd, részlet a Százszorszép című sorozatból, 2008 (40/6)


06.jpg
Fotó: Szász Lilla: Ildi – a Százszorszép című sorozatból, 2006–2007


07.jpg
Fotó: Szász Lilla: Százszorszép - No.18


08.jpg
Fotó: Szász Lilla: Százszorszép - No.4

 

Szász Lilla weboldalát ITT találjátok.

 

 

            

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása