„Attól, hogy a felvételek a Józsefvárosban készültek, a fotókat még nem tekintem egy újabb nyolcker-anyagnak, sőt, nem szánom divattörténetnek sem. Évek óta a kerületben található az ASA stúdió műterme, így megvan a kötődésem. Szeretem a környéket, az utcákat, ezt a sajátságos világot. […] Sokat fényképeztem színesben, de ami igazán érdekelt, azt mindig fekete-fehérben csináltam meg. Ez az első nagyobb színes anyagom, amióta fényképezek. Most borzasztó fontosnak érzem a színek jelenlétét, ahogy a fekete-fehér anyagoknál is fontosnak éreztem, hogy fekete-fehér képek születtek. Fekete-fehérben az anyag akár szociofotó is lehetne. Azzal azonban, hogy a képek ebben a furcsa színvilágban jelennek meg, az egész sztori sajátos történetté kerekedik. […] A képek kereszthívással készültek, egy régi, analóg technikával. A műfény diára exponált nyersanyag színes negatívként kerül előhívásra. Ritka az olyan felvétel, ahol nem használtam mesterséges világítást, vakut vagy folyamatos fényű lámpákat, különböző színes fóliákkal. Eddig ez üres technikatörténet lenne, de nem az, mert az itt élő emberek világához annyira hozzátartoznak a színek. Itt átvitt értelemben is minden színes. Néhány fotón sárgán jelenik meg az emberek feje, de ez egyáltalán nem baj: a karakterek tökéletesen illenek a tudatosan felerősített színekhez.” – olvashatjuk a Fotómozaik magazin 2007 márciusi számában megjelent interjúban.
Stalter György műterme a Józsefváros. Ez a kerületi szociális mikroklíma is formálja identitását, művészi arculatát. Azontúl, hogy képsora ebbe a nyolcadik kerületbe kalauzol bennünket az alkotó környezetével való azonosulásáról és szembesüléséről is tudósít. A szubjektív kordokumentumként értelmezhető fotográfiák lejárt diafilmre és kereszthívással készültek el, s így markáns, váratlan színvilág jelenik meg a sorozat egészén. Stalter György 2006-ban a Magyar Sajtófotó pályázat kategóriadíja mellett Pro Cultura Urbis Budapest Fotográfiai Ösztöndíjat kapott Józsefváros című munkájáért.
Nagyon fontos számomra, hogy ez a szubjektív kor-dokumentum könyv formájában lenyomatként is fennmaradjon. A Józsefváros eltűnőben levő, rendkívül gyorsan változó, sajátos hangulatú épületeit, tereit, az itt élő emberek életét megörökítő fotóim átértelmezik, megújítják a dokumentarista fotográfiát. A nagyvárosi lét, a megváltozott képi kultúra miatt – reklámok, filmek, videoklipek – szokatlan színvilágot alkalmazok, amelyet analóg technikával, színes dia-pozitív negatív filmként való előhívásával /keresztbe hívás/ és sajátos világítással érek el. Józsefváros etnikailag rendkívül izgalmas terület, ez indokolja számomra az egyedi színek használatát, ehhez képest Budapest nekem összességében „szürke”. A színekkel úgy gondolom hangsúlyozom a tartalmat, a valóságot és az emberek kiszolgáltatottságát. A felvételeket 2004-2009 között készítettem NIKON FM2 fényképezőgéppel Fuji 64T műfény diafilmre analóg technikával, a tekercsek lejárati ideje 1994 volt. A világításhoz vakut és folyamatos fényű lámpákat használtam színes fóliákkal. Az előhívási processzus színes negatív filmként (C41) keresztbehívás-technikával történt. Fontos hangsúlyoznom, ezek nem digitális, hanem analóg képek, photoshoppal ilyen színhatásokat nem lehet előállítani. Több éves munkám Város a városban címmel az NKA támogatásával 2010-ben jelent meg. (Stalter György)
A fotóalbum megtalálható a Pécsi József Fotográfiai Szakkönyvtárban és megvásárolható a Mai Manó Ház könyvesboltjában is.
Kortárs magyar fotósok 20 képét napjaink Budapestjéről ITT, az 1900-as évek elején készült térhatású fotókat a régi Budapestről pedig ITT találod.