A világ egyik leghíresebb portrésorozatának története

2022. május 20. Mai Manó Ház

A képeken Bebe, a feleségem és a három nővére szerepelnek. Az első képek egy anyósomnál töltött hétvége alatt készültek. Ekkoriban négy éve voltunk házasok. Balról kezdve, az első Heather, aki 23 éves volt ekkor, Mimi 15 éves, Bebe 25 éves, végül Laurie, aki 21 éves volt a kép elkészítésénél. Igazából először csak szórakozás volt, majd a rákövetkező évben vált komollyá. Mikor megünnepeltük, hogy Laurie elballagott a főiskolából, én elkészítettem a második képet. Azonnal rávágtam, hogy csináljuk azt a sorrendet, ahogyan eredetileg álltak az első képnél. Amikor elkészültek a képek és kezembe vettem őket, feltűnt, hogy mennyit változtak az alatt az egy év alatt, ekkor pedig az jutott eszembe, hogy mennyire érdekes lenne ezt az örökkévalóságig folytatni. Szóval ekkor megkérdeztem őket, hogy benne lennének-e, mire kinevettek, de végül is belementek. 

nixon1975.jpegFotó: Nicholas Nixon: A Brown nővérek című sorozatból, 1975
Colecciones Fundación MAPFRE. © Nicholas Nixon

nixon1980.jpegFotó: Nicholas Nixon: A Brown nővérek című sorozatból, 1980
Colecciones Fundación MAPFRE. © Nicholas Nixon

nixon1985.jpegFotó: Nicholas Nixon: A Brown nővérek című sorozatból, 1985
Colecciones Fundación MAPFRE. © Nicholas Nixon

Viccelődtünk vele, de úgy hiszem, hogy mostanra mindenki megértette, hogy történjen bármi, én tényleg az idők végtelenségéig folytatom a képek elkészítését. Először hármukról készítem, majd csak kettejükről, végül pedig csak egy ember lesz a képen. Mindig viccelődünk, hogy mi van, ha beugrom középre? Úgy hiszem majd kitaláljuk, ha odajutunk. Komoly erőfeszítéseket teszek, hogy megpróbáljam a képeket formálisan olyan izgalmassá tenni, amennyire csak tudom. Az egyik általam alkalmazott vizuális megoldás, hogy a szabad ég alá állítom be őket, mert szeretem láttatni a fejük formáját, és szeretek játszani a közöttük lévő üres térrel. 

nixon1990.jpegFotó: Nicholas Nixon: A Brown nővérek című sorozatból, 1990
Colecciones Fundación MAPFRE. © Nicholas Nixon

nixon1995.jpegFotó: Nicholas Nixon: A Brown nővérek című sorozatból, 1995
Colecciones Fundación MAPFRE. © Nicholas Nixon

nixon2000.jpegFotó: Nicholas Nixon: A Brown nővérek című sorozatból, 2000
Colecciones Fundación MAPFRE. © Nicholas Nixon

Minden évben készítek körülbelül egy tucat képet róluk, ők elmondják, hogy melyik a kedvencük és mi az, ami esetleg nem tetszik nekik, de végül én döntök. Fontosnak tartom, hogy elmondják a meglátásaikat és próbálkozom alkalmazkodni hozzájuk. Különösen egykeként, igazán megtisztelő és szeretetteljes volt, ahogyan ez a család befogadott az életébe. Az egész sorozat az általuk kapott lelki támogatástól és odaadástól lett teljes. Ahogy visszanézem a képeket néha olyan érzés fog el, mintha az én nővéreim is lennének. A képekben látom önnön öregedésem jeleit, ám immáron nem egyedül, hanem velük egyetemben. Hozzájuk tartozom és szeretem őket. – mondta egy videóinterjúban Nicholas Nixon a világhírű Brown nővérek című sorozatáról.

 

 

 

A sorozat eddig készült összes (1975–2021) képe 2022. május 29-ig látható nálunk, a Mai Manó Házban.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása