Budapesten az 1880-as évek végén szervezték meg a mentőszolgálatot. A Budapesti Önkéntes Mentő Egylet (BÖME) első lófogatú mentőkocsija 1887. május 10-én indult el a budapesti Lipót bazár elől. Az első központi mentőállomás (a Mentőpalota) Quittner Zsigmond kiviteli tervei alapján és irányításával 1890-ben épült meg a Markó utcában. Az első nem ló vontatta, hanem akkumulátorról hajtott mentőkocsi 1902-ben állt szolgálatba. Érdekes információ, hogy a Titanic katasztrófájakor az első helyszínre érkező hajó, a Carpathia orvosa is a BÖME orvosa volt. A fotók 1896-ban készültek a budapesti Markó utcában, ahol a fővárosi mentők kocsiját és szakfelszereléseit készítették elő a millenniumi kiállításra. Klösz György a millenniumi kiállításról, a kizárólagos jogú Fényképészeti Szövetkezés égisze alatt legalább hétszáz képet készített, önállóan is kiállított, fotóit számos pavilon szerepeltette anyagában. Ezekből a képekből ITT találsz egy válogatást.

Korabeli mentőautó személyzettel. A felvétel 1896-ban készült.
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.d.1.10.254

Orvosi berendezéssel ellátott autó. A felvétel 1896-ban készült.
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.d.1.10.253

Korabeli mentőautó. A felvétel 1896-ban készült.
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.d.1.10.249

A felvétel 1896-ban készült."
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.d.1.10.250
(forrás: fortepan.hu)
Fotó-dokumentumok rovatunkban már Szeged legelső autóját bemutattuk. Az 1904-ben készült fotót ITT találod.