Mai Manó Online Fotóegyetem - Szász Lilla fotóművésszel Winkler Nóra beszélget

2019. február 23. Mai Manó Ház

1977-ben születtem Budapesten, az ELTE Bölcsészettudományi Karán végeztem orosz-esztétika szakon. Művészeti munkásságom olyan kérdésekre irányul, hogy az emberek miként élnek külső körülmények hatására létrejött zárt közösségekben Magyarországon és külföldön egyaránt. Fényképeztem hajléktalan anyákat, fiatalkorú intézetben élő lányokat, a Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj támogatásával New Yorkban élő második világháborús orosz zsidó veteránokat.
Dolgoztam a Magyar Narancs nevű hetilapnál. Legismertebb fotósorozatom a ’Zsolti mama mennybe megy’, ami egy Józsefvárosban élő, három prostituáltból álló ’család’ életét dokumentálja egy éven keresztül. Jelenleg a HIV magyarországi helyzetével foglalkozom: az Off Biennálen és a Liget Galériában bemutatásra került Pozitív című anyagom egy HIV-fertőzött nyugdíjas pedagógus emlékeit mutatja be. Előadó tanárként dolgoztam a Kontakt Fotóművészeti Kurzusok Mesterkurzusán, továbbá a Mosoly Alapítvány fotóművészeti kurzusán is. Önkéntesként fotográfiát tanítottam a Józan Babák szervezetnél. Jelenleg az IBS Art Management kurzusán tanítok fotót. Számos nemzetközi és magyarországi kiállításon vettem részt, mint például: Aqui Estamos (Photo Espana, 2012), Shanghai Világkiállítás, LIVE SYNC. Kortárs Magyar Fotográfia (2010), Folyamatos Jelen, Photonic Moments, Ljubljana, Szlovénia (2010), "Laboratory East" könyvbemutató, Paris Photo (2010). Munkáim mind privát mind vállalati és múzeumgyűjteményekben is szerepelnek. 2010-ben és 2011-ben Eötvös Ösztöndíjat nyertem a New York-i ICP-be, 2008-ban beválogattak a Photo Espana „Felfedezettek” közé, és a Colors Magazin, illetve az Európai Központi Bank fotópályázatain harmadik helyezést értem el. (Szász Lilla, 2015)  

 szaszlilla_mg_0923_1.JPGFotó: Németh Dániel: Szász Lilla és Winkler Nóra az Útközben programsorozatunkon, 2015. november

Szász Lillával 2015. november 20-án - az Útközben programsorozatunkban - Winkler Nóra beszélgetett a Mai Manó Házban. Mai bejegyzésünkben ezt az előadást tekintheted meg. 

 

Hamarosan újabb előadással jelentkezünk, addig nézd meg a korábbiakat is!

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása