Egy finn fotós képei Namíbiából – Aapo Huhta: Omatandangole sorozata most a PaperLab Galériában látható

2020. július 09. Mai Manó Ház

Az 1985-ben született Aapo Huhta finn fotográfus jelenleg Helsinkiben él. Legutóbbi munkája, az Omatandangole 2017-ben Namíbiában készült, melyről így mesélt a fotográfus a Punkt.hu oldalnak adott interjújában:
„Alapvetően a lehető legmesszebbre akartam elmenni, egyfajta menekülés volt a magánéletem elől. Ugyanakkor szerettem volna valami újat is találni, amivel foglalkozhatok, hogy fejlesszem a művészi látásmódomat. Bizonyos értelemben a személyes elvonulás találkozott a vizuális nyelvem egy új hangjának felfedezésével. [...]
A cím (Omatandangole) a helyi nyelv, az oshiwambo szava, és délibábot jelent, azt a jelenséget, amikor a forró levegő eltorzítja a látványt. Tetszik, hogy címként nehéz szó. A sorozat készítése közben rengeteg munkacímem volt, de valahogy az omatandangole volt az, ami a legjobban tükrözte az érdeklődésemet: hogyan lehet létrehozni egy, a mindennapi tapasztalatnak ellentmondó képet, miközben minden, ami látható rajta, valóságos? Olyan érzés, mintha a másodperc tört részére elvonnád a „hétköznapiság függönyét.” [...]
A sorozat két különböző út során készült. Vízum nélkül három hónapot tölthet ott az ember, úgyhogy az első alkalommal három hónapig voltam ott, majd hazamentem Finnországba, ahol előhívtam a filmeket, és elkezdtem átnézni őket. Háromnegyed évvel később újból visszamentem három hónapra, hogy folytassam a sorozatot.”

A képre kattintva a Mai Manó Ház PaperLab Galériájában megrendezett kiállítás sajtófotóit és enteriőrképeit találod. 

AAPO HUHTA: OMATANDANGOLE
2020. június 20. – augusztus 9.
Kedd – vasárnap 12 és 19 óra között.
Hétfőn és ünnepnapokon zárva.
Kurátor: Schuller Judit Flóra és Kiss Imre

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása