Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Jan Saudek provokatív képei most egy online kiállításon tekinthetők meg (18+)

2020. november 13. Mai Manó Ház

A párizsi David Guiraud Galéria 2020. november 6-án nyitotta meg Jan Saudek: Vissza az alapokhoz című kiállítását. A kiválasztott közel negyven eredeti nagyítás – amelyek többsége korabeli nyomatok – az 1970-es és 1980-as években készültek. Ahogy a sajtóanyagból kiderül, ez már a második alkalom, hogy a galéria lehetőséget kapott arra, hogy Saudek műveiből rendezzen kiállítást. A fényképek egyedi színei a művész által kézzel felvitt festéknek köszönhetők, amelyek minden nyomatot egyedivé tesznek.
A Fotóművészet magazinban 1998-ban készült egy interjú a művésszel, ahol arra is rákérdeztek, hogy hogyan alakult ki a stílusa, az összetéveszthetetlen kézjegye?

Kényszerűség eredménye minden. Volt egy kis szobám mállott fallal, az ablakon réges-régi függönnyel, az ágyon sötét, aprómintás takaróval, s mivel harminchárom évig gyárban dolgoztam, csak este, villanyfénynél tudtam fotózni. Más megoldás nem létezett számomra, a kellékek pedig időtlenséget sugalltak. Időtlenséget olyannyira, hogy amikor rámtörtek a rendőrök és megtalálták a képeimet, azt mondhattam: ezeket nem én készítettem, hanem az apám, még a század elején. És elhitték. Mai kellékeimre, a kalapokra, koszorúkra, ruhadarabokra azt mondják, hogy romantikusak. Én az élet festőiségében hiszek, ami maga a romantika. – válaszolta Saudek, akinek képeiből 2001-ben a Mai Manó Házban is rendeztünk kiállítást.

A képre kattintva a David Guiraud Galériában megrendezett kiállítás anyagát tekintheted meg. 

saudek.png

(forrás: fotomuveszet.net; galerie-david-guiraud.com)

Saudek további képeit ezen a linken találod.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása