Bár Henri Cartier-Bresson soha nem dolgozott a Reutersnek, az egyik leghíresebb fotóriporterként (és fotóművészként) mégis az ő gondolatait ajánljuk figyelmetekbe a 2021 legjobb képeit bemutató válogatás előtt, mely eredetileg a Photography című folyóiratban jelent meg angol nyelven, de mi a Fényképművészeti Tájékoztató 1958 szeptemberi számából idézünk most:
„Egész nap kószáltam az utcákon, felajzottan, ugrásra készen, hogy elhatározásom szerint megragadjam az életet,- hogy az élet folyamatában, sodrában örökítsem meg. Mindenekfelett arra vágytam, hogy egyetlen kép korlátain belül a sűrített lényeget ragadjam meg, a lényegét annak a helyzetnek, amely kibontakozóban volt előttem.”
„Az ilyen tevékenység sikere nagymértékben függ attól, hogy milyen kapcsolatot sikerül létrehozni a képre kerülő emberekkel, – ha ez a viszony megromlik, egyetlen helytelen szó, vagy magatartásbeli hiba mindent elronthat. Keleten mindenütt az olyan fotográfus, aki türelmetlen, vagy akit szorít a rendelkezésére bocsátott idő korlátozott volta, – egyszerűen nevetségessé válik. Ha az ember csak egész kevéssé is szembetűnővé válik, ha éppen csak annyira, hogy előveszi a fénymérőjét, máris nem tehet mást, minthogy teljesen lemond a fényképezésről, és helyette belenyugszik, hogy az odarohanó gyerekek fürtökben lógjanak a térdein.
A Reuters hírügynökség december 2-án publikálta 2021 legjobb sajtófotóiból készített válogatását, melyek az idei év emlékezetes pillanatait 97 riportfotó segítségével idézik fel újra. (A kérdés örök: Mi történik a decemberben készült sajtóképekkel?). A válogatás mellett tematikus anyagok is megjelentek, amelyekben többek között a Covid, a természeti katasztrófák, az állatok és a szokatlan témájú képek voltak a szelektálás szempontjai.
A képre kattintva a Reuters válogatását találod.
Fotó: Istanbul, Turkey, June 15, 2021. REUTERS/Umit Bektas(forrás: reuters.com)