Válogatás Szabó Emma Radix című sorozatából

2022. május 02. Mai Manó Ház

Mindnyájan magunkkal cipeljük gyermekkorunk hozadékait. Bizonyos viselkedési mintákat öröklünk, melyek szerint kezd kifejlődni a személyiségünk kezdetben öntudatlanul. Gyerekként nincsenek kételyeink afelől, hogy a családunk az normális és ideális. Szépen eltanuljunk, hogyan kell működni a világban, maximum később kiderül, hogy az teljesen diszfunkcionális és destruktív. Az első felismerés gyerekkoromban történt, amikor átmentem egy osztálytársamhoz és azzal szembesültem, hogy milyen rendes, átlagos és szép a családja, emlékszem arra a mélyről jövő zsigeri tagadásra, miszerint ők a rettenetesen furcsák. Nálunk sosem volt olyan, hogy ne lett volna anarchia, ha játékból ledobtunk egy nagy üveg ketchupot a galériából és az szétfröccsent a falra és a drága festményekre, anyám zokszó nélkül összetakarította. Akkor ez számunkra evidens volt, utólag már azt gondolom volt valami lelkiismeret-furdalás abban a néma takarításban.

Én negyedik gyerekként érkeztem a családba, így sikerült egyből kaotikus állapotba csöppenni. Első emlékeim közt szerepel az is, hogy a középsúlyos értelmi fogyatékos nővérem vigyázott rám sokat és ez engem rettentően szórakoztatott gyerekként. Kicsit a Gummo című film jut eszembe, kicsit Richard Billingham családja, de mindez nálunk jómódban történt.

Rengeteg sikertelen próbálkozásom volt, hogy felhívjam magamra a figyelmet kamaszként, minden lázadást elkövettem amit csak el lehet képzelni, utólag csodálkozom, hogy túléltem őket (külön fejezet). Részemről az i-re a pont, a korai terhességem volt, de azt is teljesen természetesen reagálták le.

Belefáradva az otthoni légkörbe úgy döntöttem 19 évesen, hogy elköltözöm és elkezdem a saját önálló életem élni, cserébe hirtelen hatalmas felelősség szakadt a nyakamba. Saját családom lett. Terelődött a fókusz a szüleimről és egyre inkább a saját elakadásaim okát kezdtem vizsgálni, de mindig ugyanoda lyukadtam ki… Negatív látott minták, ezáltal párkapcsolati nehézségek, érzelmi elakadások, de kerültem már pszichoterápiás rehabilitációs intézetbe is, ahonnan három diagnózissal távoztam. – olvashatjuk Szabó Emma gondolatait sorozatának szinopszisában

b77a2825.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a2488.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a2253.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a2182.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a1268.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a0966.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a0922.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

b77a2332.jpgFotó: © Szabó Emma: Részlet a Radix című sorozatból

 

A Radix című sorozat további képei ezen a linken tekinthető meg.

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása