Kép-párok #124

2015. július 10. Mai Manó Ház

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyek hasonló témában készültek vagy olyat, amelyeken a fotográfusok éppen egymás munkáira reflektálnak. André Kertész eredeti fotóját 2015 októberéig a Mai Manó Házban is megtekintheted. 

nageur-sous-leau-esztergom.jpgFotó: André Kertész: Víz alatt úszó, Esztergom, 1917 © Estate of André Kertész 
„Sebesülésem után kórházban voltam majd kilenc hónapig. Mindennap mentünk úszni az uszodába, és egyszer észrevettem a víz torzításait. Amikor ezeket fényképeztem, a bajtársaim mondták, őrült vagy! Miért fényképezed ezeket? Azt válaszoltam nekik: Miért csak a barátnőket? Ez is létező dolog. Hát így fényképeztem az első torzulást 1917-ben, ezt különbözők követték később, különösen az aktok 1933-ban.”

haas_c_1970.jpgFotó: Ernst Haas: Cím nélkül, 1970 körül

(forrás: artblart.com; jacindarussellart.blogspot.hu)

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása