Gárdi Balázs - Felix Baumgartner (2012)

2012. október 16. Mai Manó Ház

Felix Baumgartner sztratougrásáról már sokat olvashattatok, de talán kevesen tudjátok, hogy az eseményeket rögzítő fotós egy 1975-ben született magyar fotós, Gárdi Balázs volt. Vasárnap este mikor élőben néztem a Youtube közvetítését, láttam, ahogy a sikeres landolás után Baumgartnerhez egy fotós fut oda először. Szinte azonnal Balázst véltem felfedezni a fotós személyében, de annak ellenére, hogy tudtam ő a Red Bull hivatalos fotósa, valahogy mégis olyan hihetetlennek tűnt a látvány. A Facebook oldalunkon rögtön meg is szondáztattam a követőinket, és kiderült, hogy valóban a World Press Photo díjas Gárdi Balázs volt az, aki milliók szeme láttára elsőként ért Felix Baumgartnerhez. Mai bejegyzésünkben a Balázs által készített Red Bull Stratos Project fotóit láthatjátok. 


Fotó: Gárdi Balázs: Felix Baumgartner, Roswell, USA, 2012. július 25.
[Ez a fotó a júliusi tesztugrás után készült]

Bacskai Sándor tavaly a Fotóművészet magazinban beszélgetett Balázzsal, most ebből az interjúból idézünk: "Szerintem az ismertség kérdése kicsit túl van misztifikálva. A legtöbb nézőt egyáltalán nem érdekli, hogy ki készítette a felvételt, és ez rendben is van így. A nevénél ezerszer fontosabb, hogy a képi élmény elindítson a nézőben egy folyamatot. Persze csakúgy, mint majdnem minden fiatal pályakezdő, én is vágytam arra, hogy ismert fotós legyek, de idővel sok minden mellett ez is átértékelődött bennem. Ugyan bizonyos dolgokat, amiket szerettem volna, elértem, de ettől még nem változott meg a világ." 

002.jpg
Fotó: Gárdi Balázs: Felix Baumgartner, Roswell, USA, 2012. október 14.

003.jpg
Fotó: Gárdi Balázs: High Altitude Balloon, Roswell, USA, 2012. október 14.

004.jpg
Fotó: Gárdi Balázs: Felix Baumgartner a sikeres landolás után, 2012. október 14. (AFP)

Forrás: www.balazsgardi.com

A Mai Manó Házban 2005-ben mutattuk be Gárdi Balázs Betondzsungel című sorozatát, melyet a Budapest Fotográfiai Ösztöndíj támogatásával 2003-ban készített el. Most az akkor megjelent sajtóanyagból idézünk pár sort: "Gárdi Balázs jókor és jó helyen született. Jókor kétszeresen is. Élhetett a a Közép-Kelet európai változások minden határokat megnyitó lehetőségével, így tehetsége révén nem csak Magyarország legnagyobb példányszámú politikai napilapjának fotósaként bizonyíthatott, de ösztöndíjasként eljutott a sajtófotó legnevesebb iskoláiba, műhelyeibe is. Jókor született, hiszen éppen a sajtófotó az a területe a fotográfiának, ahol az új, digitális technika egyik napról a másokra szorította ki a hagyományos, ezüstalapú fényképezést. Jókor, mert mindkét technikát ismeri és használja magas színvonalon."

Gratulálunk Gárdi Balázsnak!

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása