Az 1943. december 2-án született William Wegman kezdő művészként és videósként eleinte még a konceptuális területen alkotott, ám a nagyközönség körében a Man Rayről, a szürrealista művészről elnevezett weimari vizsláról készült képekről lett ismert. A kutyákat ábrázoló, tréfás, olykor meghökkentő felvételei eleinte nem arattak nagy sikert a művészvilágban, de a naptár formájában megjelent képek hamar népszerűvé tették a fotográfust. Munkái között számos gyermekkönyv feldolgozás is található - köztük a Piroska és a farkas - melynek szereplői szintén Wegman vizslái, akiket éveken keresztül fotózott.
A Mai Manó Ház Blogon már korábban bemutatott képek is felemás reakciót váltottak ki olvasóinkból, a pozitív visszajelzések mellett, rengeteg, az állatkínzást is felvető hozzászólások érkeztek Wegman munkáira. Tény, hogy a felöltöztetett kutyák, mindig beállítva, türelmesen pózolnak az eleinte fekete-fehér, majd később a színes, polaroid felvételeken. Mary Warner Marien szerint ezzel Wegman azt az elméleti álláspontot kívánta alátámasztani, hogy az ábrázolás nem objektív kép a világról, hanem a fényképész értelmezésének és kreativitásának terméke.
Wegman elismertségét jól jelzi, hogy képei a tegnap nyilt Paris Photo rendezvényen a londoni Huxley-Parlour Gallery standján is megtekinthetők.
Mivel ezen a héten Wegman egy kilenc fotóból álló sorozatát választottátok a HÉT FOTÓJÁNAK, ezért mai bejegyzésünkben ismét Wegman kutyaportréit találjátok.
(forrás: parisphoto.com; paddle8.com; thecut.com)
Wegman különös kutyásportréiból ITT találsz egy válogatást.