A törvényszéki ügyek világa mindenütt jelen van, a tévésorozatokban, a detektív történetekben, a közbeszédben, a hétköznapokban. Helyet kapott számos tudományágban, a kultúrában és természetesen ez alól a vizuális művészetek sem lehetnek kivételek. A művészeti megközelítések általában olyan témákkal foglalkoznak melyek jogi és etikai kérdéseken keresztül vizsgálják meg a dokumentumok bizonyítékként való felhasználását. A helyszíni szemlék során rögzített tárgyi bizonyítékok képei a nyomozati szakaszban és az ítélethozatal során evidenciákként jelennek meg, nagyobb súlyuk van, mint a tanúvallomásoknak. Pontos szabályok kötik meg a képkészítés módját, mert a képek alapján nagyon is valós döntések, ítéletek születhetnek. Teljes mértékben igaz lesz, hogy minden ami a képen van az számít. Gondoljunk csak a nyakatekertnek tűnő rendőrségi közleményekre. Nem azért használnak szűkös szókincset, mert nem áll több a rendelkezésükre, hanem azért, mert minden szó csak önmagát jelentheti, mindenfajta másodlagos jelentést ki kell zárni. A tárgyilagos és precíz képrögzítési módszer ki- és elsajátításával újra megkerülhetetlenné válhat a képek igaz volta. (Barakonyi Szabolcs)
A kerekasztal-beszélgetésen Barakonyi Szabolcs fotóművésszel, az Index.hu fotórovatának vezetőjével és Bezsenyi Tamás kriminológussal járjuk körbe a bűnügyi fotó sajátosságait és történetét, valamint Barakonyi Szabolcs témába vágó fotóprojektjéről és DLA-kutatásáról is beszélgetünk. Moderátor: Cséka György esztéta
A programon való részvétel ingyenes!
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
A témához köthető korábbi blogbejegyzéseink:
A legelső rabosító fényképek az 1800-as évekből
Mary Warner Marien: A bűnözők arcképe (1876-1909)
Megrázó képek az amerikai bűnügyi fényképezés történetéből (18+)