Mai Manó Online Fotóegyetem - Gőbölyös Luca fotóművésszel Winkler Nóra beszélget

2019. január 25. Mai Manó Ház

Gőbölyös Lucának édesanyja javasolta, hogy a fotó szakra jelentkezzen, egyrészt mert azt ott jól tanítják, másrészt mert Luca jól kommunikált az emberekkel. Ekkor még egyáltalán nem volt a kezében kamera, hiszen csak rajzolásból, festésből és általános műveltségből állt a felvételi, fotókat nem kellett mutatni.
A Fotóművészet magazinban megjelent interjúban Luca azt is elmesélte, hogy "amikor a legelső szakórán kimentünk sárkányeregetést fényképezni, útközben kikérdeztem a többieket, hogy a kezembe nyomott Prakticán melyik gomb mire való. Azt elfelejtették mondani, hogy a zársebességet be kell állítani, végig a B időt exponáltam, emiatt csupa takonyban úszó, életlen kép született. Ma is emlékszem Tímár Péter biztató szavaira, hogy azért ezekben a képekben is vannak jó momentumok. Nagyon el voltam keseredve.
Számomra a fotótechnika pusztán eszköz, és nem a végcél gondolataim formábaöntéséhez, koncepcióm megjelenítéséhez; megmutathatnám más eszközzel is, de ezt ismerem, ezt tudom a legjobban használni. A fotós technikai tudása befolyásolja, korlátozza a végeredményt, még akkor is, ha olyan kitartó, mint én, aki megtanultam például műgyantát önteni. A fotózás fogásait tanultam meg, ebben gondolkodom, ennek a lehetőségeit birtoklom, de eléggé szabadon használom, hogy mikor, melyik részét, hogyan hasznosítom.
Azt hiszem, az évfolyamtársaim közül senki nem maradt a fotónál. Ehhez nemcsak egész életen át tartó elhivatottság kell, hanem az is, hogy a külvilággal való aktív viszonyt jelentsen. Nekem a fényképezés az alapvető viszonyom a világgal. Akkor is fényképezek, ha nem készülök kiállításra, azaz nem csupán a látható végeredmény miatt foglalkozom vele, hanem mert része az életemnek, létszükséglet. Olyan projekteken is dolgozom, amiket nem biztos, hogy valaha meg fogok mutatni."

gobolyosluca_mg_3606.JPGFotó: Németh Dániel: Gőbölyös Luca az Útközben programsorozatunkon, 2015. szeptember 24.

Gőbölyös Lucával 2015. szeptember 24-én - az Útközben programsorozatunkban - Winkler Nóra beszélgetett a Mai Manó Házban. Mai bejegyzésünkben ezt az előadást tekintheted meg. 

 

(forrás: fotomuveszet.net)

Hamarosan újabb előadással jelentkezünk, addig nézd meg a korábbiakat is!

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása