Mai Manó Online Fotóegyetem - Képes Beszéd Díner Tamással

2019. június 13. Mai Manó Ház

Filmes akart lenni, festőművész, író, de helyettük optikus és londiner lett, majd fotográfus. Senkihez nem hasonlítható személyiség, bárhol van, középpontjává válik annak a társaságnak. Olyan dolgokat tud, melyek totál korszerűtlennek lennének mondhatók – feltéve, ha valaki végre érthetően el tudná magyarázni nekem, mi az a korszerű. Egy olyan világ itt ragadt képviselője, aki még tudja, mihez mit illik felvenni, hogyan kell viselkedni különböző helyzetekben, mire valók az olyan míves tárgyak, mint a fehérbetétes, gojzervarrott kaplis cipő, vagy a szivarvágó és a sörmelegítő. Képein még elvétve sem találunk bántó, csúf, horrorisztikus jelenetet. Van egy világa, ebben jól érzi magát, s amíg nem muszáj, nem enged be oda semmit és senkit, aki vagy ami ezt veszélyeztetné. Amit Díner tud az életről, a fényképezésről, az emberekről, azt úgy senki, ezt garantálom. Ha nem hiszik, jöjjenek el a Manóházba és győződjenek meg róla! - írtuk 2016 februárjában a Képes Beszéd programsorozatunk ajánlójában.
Díner Tamás és Kincses Károly beszélgetését természetesen rögzítettük, így ma a Mai Manó Online Fotóegyetem új előadásában ezt a programunkat láthatjátok. 

dinertamas_a1.jpgFotó: Németh Dániel: Díner Tamás a Mai Manó Ház Képes Beszéd előadásán, 2016. február 11.


Az 1946-ban született fényképész és reklámfotós 1964-ben érettségizett fotó-optikai szakközépiskolában. Ezután az Ofotértnál és a Látszerész Ktsz.-nél dolgozott. 1971-től publikálja képeit. Portréit elsősorban zenészekről, énekesekről és színészekről készíti. Több hanglemezborítóhoz és kazettafedélhez készített sztárportrékat. Schäffer Erzsébet egy évekkel ezelőtti cikkében azt írta róla, hogy ő az utolsó magyar sármőr, aki minden egyes gesztusával – így a fotóival is – letűnt világot keres, melyben a férfi az férfi, a nő az nő, a munka szenvedély, a fényképek pedig beszédes hangulatok. Egyetlen kattintásban benne van az elkapott pillanat esszenciája. Egy fénykép nem puszta látvány, nem egyszerű vizuális kalandozás a fények és árnyékok, a világosak és sötétek, a színek és feketék birodalmában. Egy fénykép mesél, emlékezik, hidat ácsol múlt és jelen, a fotós és a témája között. Akár címek nélkül is. Merthogy Díner Tamás fotográfiáinak nincsenek címei – magukért, magukról, készítőjükről beszélnek. (vasárnapihirek.hu

Az alábbi beszélgetést 2016. február 11-én rögzítettük a Mai Manó Ház Képes Beszéd programsorozatán.  

 

Hamarosan újabb előadással jelentkezünk, addig nézd meg a korábbiakat is!

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása