Bozóky Dezső sorhajóorvos a XX. század elején járt több ízben a Távol-Keleten. Fényképezett Kínában, Koreában, Japánban és Törökországban. S bár nem volt képzett fotográfus, szeretett fényképezni, és amikor nem sikerültek a képei, akkor képeslapokat vett.
Felvetődött a gondolat: vajon mit látna ma Bozóky Dezső Japánban. Háromszáznál több üveg negatív maradt a fotós hagyatékában csak Japánról. A képeslapokat leszámítva, nehezen lehetett azonosítani a helyszíneket. Felismerhető volt Nikkó, Nara, Nagaszaki, Kiotó, Tokió. Ezeket a helyszíneket kerestem fel.
A fényképezésem stílusát egyszerre kellett igazítani a lemezes fényképező gép látásmódjához és a digitális technika adta lehetőségekhez, ehhez hozzáadva saját képalkotói elképzeléseimet.
A japán fametszetek leegyszerűsített ábrázolás módját követve, tiszta átlátható kompozíciókra törekedtem.
A fényképezésem során a buddhista világszemlélet a világot felépítő elemek mindennapi megjelenési formáját próbáltam meglátni és megörökíteni.
A képeim nem elsősorban tudósítani akarnak, hanem hangulati, érzelmi elemekkel átszőtt, az általam megismert Japánt mutatják meg. – írta Gaál Zoltán Kék szemmel című fotóalbumáról, mely most a Mai Manó Könyvesboltban is megvásárolható.
Gaál Zoltán engedélyének köszönhetően a képre kattintva a Kék szemmel sorozat képeiből találsz egy válogatást.
(forrás: maimano.hu)
Gaál Zoltán Az út című albumának képeiből ITT, abgang című aktfotóalbumának képeiből pedig ITT találsz egy válogatást.