Gáti György A Lecke című fotójának története

2021. január 14. Mai Manó Ház

2012 novemberében mutattuk be a Mai Manó Házban Gáti György ÉRZÉK - Képek az Antroposzférából című fotóalbumát, melynek több fotóját is bemutattuk már Facebook oldalunkon. Legutóbb épp a Fotó-gondolatok rovatunkban láthattátok a Lecke című képet, ahol azt kérdeztük, hogy mi jut eszetekbe a fotóról.

A kultura.hu oldalán tavaly év végén jelent meg egy írás, amelyben Gáti György meséli el képeinek történetét, köztük a már említett Lecke című képét is, melyet ma mi is megmutatunk nektek. 

gatigyorgylecke.jpgFotó: A Lecke / The Lesson - La Spezia
COPYRIGHT © 2010 Gáti György__Minden jog fenntartva! All rights reserved

Először csak a famadarak tűntek fel, hószürke ég előtt, a háztető peremén. Örültem a monokróm képnek. Később felhők kezdtek gyülekezni mögöttük a jóságos tengeri szél által. Akkor is boldogan exponáltam. Aztán a szemem sarkában észrevettem egy sirályt. Tudtam, hogy addig nem mozdulok el a La Spezia-i promenádról, amíg a famadarakhoz képest ideális pozícióba nem repül egy akármilyen szárnyas. Rendületlenül célra tartottam a teleobjektívet egy bezárt tengerparti büfé-bódénál. Meg is kérdezte tőlem egy helyi idős úr, hogy mit csinálok. Mondtam, hogy várok egy madárra. Még akkor is mosolygott ezen, amikor leült a közeli kávézó teraszára. Amikor megjött az ideális madár a perfekt pozícióba, és én jókor exponáltam, azonnal odavittem a kíváncsi úrhoz a gépemet, és megmutattam neki az elkészült képet. Válaszképp elkiáltotta magát: Pincér! Egy kávét az úrnak! Számomra ez volt a legfinomabb ristretto – Itáliában.

(forrás: kultura.hu; maimano.hu)

Az Érzék - Képek az Antroposzférából című fotóalbum képeiből ITT találsz egy válogatást. A fotóalbum megrendelhető könyvesboltunkból a bookshop@maimano.hu e-mail címen. 

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása