Panoráma fotóesszém vizuális meditáció közeli és távoli kalandozásaimról.
A tiszta fotográfia egy tanulmányút, a világ megértése számomra. A keresett élmények alapján, a korjelenségek szubjektív lényegét szeretném képpé fogalmazni.
Az emberi létezés különféle színterein, az élet útjain szemlélődve, a találkozások mintavételei, egyéni olvasatokat kínáló tér-idő metszetek.
Az orosz gyártmányú HORIZON 202 fényképezőgép, egy különleges 110 fokos látószögű furcsa szerkezet, exponáláskor a 28 mm-es objektíve félkörben elfordulva, résenként világítja le a kisfilmes negatívot.
A vágás nélküli pontoskép megfogalmazása nagy kihívás, a keresőn keresztül a látvány csalóka, szemből a párhuzamosok hordó hatásúak lesznek, ezért a modorosság elkerülése sajátos megérzést, nagy gyakorlatot igényel.
A céltudatos perspektíva változtatás, a fekvő és álló formátum vizuális hatásai, mégis egy új képalkotó dimenziót nyitottak számomra. (Benkő Imre Budapest, 2015) - olvashatjuk a Mai Manó Ház Könyvesboltjában kapható HORIZON című könyv bevezetőjében.
Fotó: © Benkő Imre: Vécsey lakótelep. Budapest, 2004
Fotó: © Benkő Imre: Ikertalálkozó. Szigethalom, 2012
Fotó: © Benkő Imre: Otthon. Simonyi Balázs, Eszter és Vencel. Budapest, 2015
Fotó: © Benkő Imre: Reichstag. Berlin. Németország, 2006
Fotó: © Benkő Imre: Place de la Nation. Párizs. Franciaország, 2007
Fotó: © Benkő Imre: Esküvő. Moszkva. Oroszország, 2004
Fotó: © Benkő Imre: Delhi. India, 2010
Fotó: © Benkő Imre: Havanna. Kuba, 2006
Fotó: © Benkő Imre: Nagy Fal. Mutianyu. Kína, 2013
Fotó: Benkő Imre: Horizon című könyvének borítója
A kétszeres World Press Photo díjas fotográfus 1989-ben készült díjnyertes fotójának történetét ITT találod.