Pieter Hugo (sz. Johannesburg, 1976.) pályafutása - életkorából adódóan - nem tekinthető hosszúnak, de fotóművészeti munkássága már olyan gazdag és változatos, hogy joggal beszélhetünk egyenletes életműről. 2003 óta kizárólag a Szaharától délre fekvő területeken fényképez. Mindennapi élet a poszt-koloniális Afrikában, saját hazájában, az apartheid megszűnése után kialakult komplex viszonyok és a globális kereskedelem hatása - ezek a témák szövik át valamennyi elgondolkodtató sorozatát.
Pieter Hugo hosszú időt tölt el terjedelmes sorozatainak fényképezésével annak érdekében, hogy intim, olykor bizarr pillanatokat kapjon el. A nagy formátumú fényképezőgép használata türelmet és bizalmat igényel a fényképész és a fényképezett között, a folyamat eredményeként őszinte arckifejezések és természetes, közvetlen párbeszéd jeleit láthatjuk a képeken. Van valami pillanatnyi nyugalom és bizonyos fokú időtlenség ezekben a felvételekben, melyek egyfajta teret biztosítanak a nézőnek, hogy mélyebb szinten kapcsolatba kerüljön a fénykép tárgyával.
A gyorsan átalakuló földrész politikai változatosságát - egyesek szerint Afrika a jövő globális gazdasági hatalma lesz - Pieter Hugo a festészetből átvett ismerős műfajok (tájkép, portré, csoportportré, csendélet) egyszerűségével fejezi ki. Fényképészetének témái - idősek, vakok, utcai előadók, szappanopera színészek, közeli családtagok és barátok - olyan szociális csoportképet alkotnak, melyen az alakok egyrészt egyénekként jelennek meg, másrészt együttesük Afrika 21. század eleji univerzális képét adja. - olvashatjuk a Ludwig Múzeum oldalán a 2013-ban megrendezett Pieter Hugo kiállítás kapcsán írt sajtószöveget.
Mivel ezen a héten Pieter Hugo egy 2013-ban készült képét választottátok a HÉT FOTÓJÁNAK, ezért mai bejegyzésünkben a Johannesburgban született fotográfus további munkáit is bemutatjuk.
![pieterhugo000.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo000.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo001.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo001.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo002.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo002.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo003.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo003.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo004.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo004.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo006.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo006.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo007.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo007.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo008.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo008.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo009.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo009.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
![pieterhugo010.jpg](https://m.blog.hu/ma/maimanohaz/image/pieterhugo/pieterhugo010.jpg)
© Pieter Hugo Courtesy of Stevenson, Cape Town/Johannesburg and Yossi Milo, New York
(forrás: ludwigmusem.hu; artblart.com)
1993-ban egy akkor még kevéssé ismert dél-afrikai fotóriporter, Kevin Carter - később Pulitzer-díjat nyert - alkotása rázta meg a világot. A fotó történetéről ITT olvashatsz.