Az események dokumentálására való igény az ősidők óta jelen van az emberiség történetében, ezt már a barlangrajzok is hűen bizonyítják. A fotográfia történetének legjelentősebb eseményén – Arago bejelentésének elhangzásakor – a fényképezőgép még nem lehetett jelen. Az események – az egyszeri, megismételhetetlen történések, a nem minden nap előforduló és épp ezért ünnepélyes vagy félelmet keltő jelenségek, amelyeket mindannyian megkülönböztetünk az élet hétköznapi mozzanataitól – alkotják a társadalmi, a kulturális vagy a magánélet kiemelkedő momentumait, a mindenkori aktualitást, amelynek tolmácsolására a fotográfia a születése pillanatától törekedett.
Variációk rovatunkban a Fortepan gyűjteményében megtalálható közlekedési baleseteket dokumentáló képekből válogattunk.

© fortepan.hu/Privát fotó és film archívum - Höfler Tibor Gyűjtemény


© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu

© fortepan.hu
(forrás: Szilágyi Gábor A fotóművészet története. A fényrajztól a holográfiáig című könyve, Képzőművészeti Alap Kiadóvállalat, 1982; fortepan.hu)
A nagyvárosi éjszakák egyik legelszántabb krónikása volt a mai Ukrajna területéről származó Arthur (Usher) Fellig. Igazi megszállottja volt a munkájának. Az egyetlen olyan riporter volt, aki hivatalos engedéllyel használhatta a New York-i rendőrség rádiójának hullámhosszát. Igaz, korábban inkább a rendőrőrsökön szerezte be a szükséges információkat, hogy aztán a rendőrséget megelőzve érkezhessen a helyszínre és lefényképezhesse a verekedések, balesetek, lövöldözések, leszámolások áldozatait. Weegee képeiből ITT, az 1800-as évek hajókatasztrófáiról ITT, a Montparnasse-i vasúti szerencsétlenségről pedig ITT találsz további képeket.