Mai Manó Online Fotóegyetem - Komparatív analízis: a gyász-munka gesztusa. (Biró Eszter előadása)

2020. május 12. Mai Manó Ház

A Barthes-i “Love and Death” értelmezése Bartis és Calvino szövegein keresztül alcímű előadásom első felében Barthes, Bartis és Calvino szövegeket értelmezek: The Adventure of a Photographer (Calvino, 1983), A vége (Bartis, 2015), Világoskamra (Barthes, 1982), és Mourning Diary (Barthes, 2012). A narratívában megjelenő “love and death” tematikát, mely dekonstrukció–rekonstrukció formájában manifesztálódik, mint a kép égetés-kiégetés aktusa majd tartalom visszatérése.
Az analízis második felében pedig olyan kortárs fotográfia munkákat mutatok be ahol ez a kisemmizés és visszatérés jelenik meg : Sophie Calle – Exquisite Pain (Calle, 2004), Hajas-Vető Surface Torture (Hajas, Vető, 1978), Schuller Judit Flóra Possibly Maybe (Schuller, 2012), majd Forgács Péter (Forgács, 2015) és Forgách András (Forgách, 2015) anyai és Esterházy Péter (Esterházy, 2000, 2002) és Marcell apai gyász-munkái (Esterházy, 2018); melyek hatottak a 2015-ben készült Eraserworks (Biro, 2015) munkámra. - írta Biró Eszter (Glasgow School of Art, School of Fine Art – Research, doktorandusz) szinopszisában. 

be.jpgFotó: YouTube screenshot


Komparatív analízis: a gyász-munka gesztusa. A Barthes-i “Love and Death” értelmezése Bartis és Calvino szövegein keresztül című előadás 2018. októberében a Fotóhónap2018 rendezvénysorozat keretében megrendezett Fotográfia és irodalom konferencián hangzott el, melyet ma a Mai Manó Online Fotóegyetem új videójában tekinthetsz meg. 

 

Hamarosan újabb előadással jelentkezünk, addig nézd meg a korábbiakat is!

Ajánlott bejegyzések:

Ugrás a lap tetejére
süti beállítások módosítása